افتتاح دهمین کنگره ملی «ادبیات پایداری» در کرمان
کد خبر: 4125244
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

افتتاح دهمین کنگره ملی «ادبیات پایداری» در کرمان

آیین افتتاحیه دهمین کنگره ملی «ادبیات پایداری» در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

افتتاحیه دهمین کنگره ملی ادبیات پایداری در کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، آیین افتتاحیه دهمین کنگره ملی «ادبیات پایداری» با حضور اساتید، محققان، نویسندگان و جمعی از مسئولان، مدیران و جمعی از خانواده شهدا امروز، ۱۰ اسفندماه در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

احمد امیری خراسانی، دبیر علمی کنگره ملی ادبیات پایداری در این مراسم به ارائه گزارشی از راه‌اندازی این کنگره در دهه ۸۰ پرداخت و گفت: رسالت ادبیات پایداری مشخص کردن قصه‌هایی است که بیانگر مقاومت مردم ایران در برابر ناپسندی‌ها است.

وی با بیان اینکه ادبیات پایداری برگرفته از قرآن و این منشور پایداری است، اظهار کرد: در ادبیات پایداری، سیر تاریخی مقاومت تحلیل و تجزیه می‌شود که نه تنها پایداری مردم ایران بلکه تمام مللی که فداکاری کرده‌اند را از لابه‌لای کتب مکتوب مانده استخراج و به نسل امروز هدیه می‌کند.

امیری خراسانی تصریح کرد: احداث موزه‌های گوناگون و نمایش آثار به جا مانده از جنگ در قالب‌های گوناگون نشان از کوشش انسان‌ها و جوامع برای حفظ تاریخ و تمدن است و ادبیات پایداری نیز در این زمینه تلاش می‌کند و بیش از ۲۰ سال است که به‌کار خود ادامه می‌دهد.

در این مراسم پیام سرلشکر باقری، فرمانده کل نیروهای مسلح به دهمین کنگره ادبیات پایداری قرائت و از کتاب‌‌های «والدین صالح، فرزند صالح»، «کتابشناسی ادبیات پایداری استان کرمان»، «تحلیلی بر نوشته‌های شهید آوینی»، «مدرسه زندگی»، «شاید پیش از اذان صبح» «از ادبیات به سینما»، «uncle qasem»، «بررسی زاویه دید سرگذشت نوشته‌های دفاع مقدس دهه ۸۰»، «شمیم انقلاب»، «واژه‌های سرخ»، «نقش زنان استان کرمان در دفاع مقدس» و «نامه پایداری ۹»، رونمایی شد.

گفتنی است، مراسم اختتامیه دهمین کنگره ملی «ادبیات پایداری» عصر امروز، ۱۰ اسفندماه در تالار اندیشه دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha