برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن بسیج در استان مرکزی
کد خبر: 4165037
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن بسیج در استان مرکزی

مدیر دارالقرآن بسیج استان مرکزی از افزایش 4 برابری آمار ثبت‌نام شدگان مسابقات قرآن بسیج در استان نسبت به مشابه سال قبل خبر داد و افزود: مرحله حوزه‌ای این دوره از مسابقات برگزار و 612 نفر به مرحله ناحیه‌ای(شهرستانی) راه یافتند.

یاسر خدادایان

یاسر خدادایان، مدیر دارالقرآن بسیج استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از ثبت‌نام 5 هزار نفربسیجی در سی‌اُمین دوره مسابقات قرآن بسیج استان در بخش‌های انفرادی، خانوادگی و گروهی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه سال گذشته این آمار 1200 نفر بوده است، امسال با رشد 4 برابری مواجه بوده‌ایم.

وی با بیان این مطلب که ثبت‌نام شرکت‌کنندگان در بازه زمانی 20 اردیبهشت تا 14 مرداد ماه انجام شد و داوطلبان در رشته‌های مختلف در مراحل حوزه‌ای، ناحیه‌ای، شهرستانی، استانی و کشوری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، ادامه داد: تعیین رشته‌های قرآنی برای سنین کمتر از 7 سال و بالای 16 بدون محدودیت سنی از ویژگی‌های این دوره از مسابقات است.

خدادایان با اشاره به اینکه مرحله ناحیه‌ای مسابقات از چهارشنبه، اول شهریور آغاز و تا ششم مهر ماه ادامه دارد، اظهار کرد: محله استانی این دوره از مسابقات در بازه زمانی مهر و مرحله کشوری آبان ماه برگزار خواهد شد.

وی تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی را یکی از اولویت‌های بسیج دانست و اضافه کرد: سعی ما براین است که تمام رویدادها و فعالیت‌های قرآنی اعم از مسابقات و غیره حول محور مردم و با محوریت مساجد برگزار شود؛ از این رو مرحله پایگاهی مسابقات با همین رویکرد در مساجد برگزار شد.

خدادایان در مورد گزینش داوران جهت داوری این مسابقات، گفت: برای برگزاری مرحله حوزه‌ای و ناحیه‌ای هم از داوران جوان و مورد تأیید جامعه قرآنی و هم داوران مورد تأیید اوقاف استفاده شده است.

وی از تأسیس دارالقرآن‌های تخصصی بسیج در استان خبر داد و افزود: تاکنون مجوز راه‌اندازی این دارالقرآن‌ها در راستای آموزش و تربیت کادر متخصص برای سه شهرستان‌های خنداب، خمین و محلات صادر شده و 6 مجوز برای 6 شهرستان دیگر در حال بررسی است. امیدست تا پایان سال این مراکز تخصصی در تمام شهرستان‌ها ایجاد شوند. این طرح با هم‌افزایی دستگاه‌هایی همچون دارالقرآن بسیج، اوقاف، ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و کانون های فرهنگی هنری با هدف تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی ایجاد شده و درصددرفع مشکلات فعالان این حوزه برخواهد آمد.

انتهای پیام
captcha