تأکید رئیس جمهور فرانسه بر ممنوعیت پوشش اسلامی در مدارس
کد خبر: 4166339
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷

تأکید رئیس جمهور فرانسه بر ممنوعیت پوشش اسلامی در مدارس

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بر ممنوعیت پوشش بلند(عبایه) در مدارس این کشور تأکید کرد و گفت: دانش‌آموزانی که این قانون را رعایت نکنند حق حضور در کلاس‌ها را نخواهند داشت.

تأکید رئیس جمهور فرانسه بر ممنوعیت پوشش اسلامی در مدارس

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21؛ امانوئل مکرون درباره قانون جدید ممنوعیت پوشش عبایه در مدارس دخترانه گفت که اگر دانش‌آموزان فرانسوی با لباس‌های بلند در مدرسه حاضر شوند، اجازه ورود به مدرسه را نخواهند داشت و با آغاز سال تحصیلی جدید مقامات در اجرای این قانون جدید سخت‌تر برخورد خواهند کرد.

مکرون با اشاره به آغاز فصل جدید مدارس فرانسه گفت: می‌دانیم تعدادی از دانش‌آموزان هستند که این قانون را به چالش می‌کشند و سعی  می‌کنند از نظام جمهوری سرپیچی کنند اما آنها نمی‌توانند وارد کلاس شوند. مکرون در مورد نحوه اجرای این اقدام جدید گفت: کارکنان خاص به مدارس حساس اعزام خواهند شد تا در صورت نیاز به مدیران و معلمان کمک کنند و با دانش‌آموزان و خانواده‌ها گفت‌وگو کنند.

گابریل اتال، وزیر آموزش فرانسه از ممنوعیت پوشش چادر برای دختران مسلمان در مدارس دولتی فرانسه خبر داده بود. محدودیت جدید دولت فرانسه شامل همه انواع چادرها می‌شود. وزیر آموزش و پرورش پوشیدن برخی لباس‌ها توسط دختران و پسران در دبیرستان را نقض سکولاریسم، از اصول اساسی فرانسه توصیف کرد. وی برخی از دانش‌آموزان را متهم کرد که از لباس‌های سنتی برای بی ثبات کردن مدارس استفاده می‌کنند.

وی هفته گذشته اعلام کرد از دانش‌آموزان مسلمان که عبایه می‌پوشند در مدرسه استقبال خواهد شد و درباره اینکه چرا آنها نمی‌توانند در مدرسه این لباس را بپوشند به آنها توضیح داده ‌می‌شود. وی افزود: دانش‌آموزانی که چنین لباس‌هایی به تن دارند، اجازه ورود به ساختمان مدرسه را خواهند داشت، اما در کلاس درس شرکت نخواهند کرد. در عوض، آن‌ها برای توضیح در مورد انتخاب لباس خود به دفتر مدرسه فرستاده می‌شوند.

سال تحصیلی جدید فرانسه از دوشنبه این هفته آغاز می‌شود. منتقدان زیادی از این قانون انتقاد کرده‌اند. آنها می‌گویند: لباس‌های گشاد و پوشاننده بدن به منزله نمایش دین نیستند و دانش آموزان نباید به این خاطر از کلاس‌های درس منع شوند. این قانون شامل دانشجویان دانشگاه نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha