دست رد دانش‌آموزان مسلمان به ممنوعیت پوشش عبا
کد خبر: 4167007
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹

دست رد دانش‌آموزان مسلمان به ممنوعیت پوشش عبا

به رغم اعلام ممنوعیت پوشش عبا در مدارس فرانسه، برخی از دانش‌آموزان در اولین روز سال تحصیلی جدید با این پوشش به مدرسه رفتند.

به گزارش ایکنا به نقل از یورونیوز، روز دوشنبه، حدود 12 میلیون دانش‌آموز درحالی به مدارس فرانسه بازگشتند که تصمیم دولت برای ممنوعیت استفاده از پوشش عبا توسط دانش‌آموزان دختر باعث جنجال رسانه‌ای گسترده شده است.

 الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه، با بیان اینکه که تعدادی از دختران جوان مسلمان صبح امروز با پوشش عبا به مدرسه آمده‌اند، افزود: اما ما به آن‌ها توضیح داده‌ایم که این نشانه‌های وابستگی مذهبی را نمی‌پذیریم.

گابریل آتال، وزیر آموزش و پرورش فرانسه هم اظهار کرد: به لطف تعهد کارکنان و اولویت گفت‌وگو، قانونی که در مورد عبا و پیراهن‌های بلند وضع کردم از صبح امروز بدون هیچ مشکل قابل توجهی رعایت شده است. مدرسه بدون استثنا پذیرای همه دانش‌آموزان است اما باید به قوانین جمهوری پایبند باشیم.

دولت فرانسه به نام دفاع از سکولاریسم، در راستای این ممنوعیت که شامل پوشیدن پیراهن بلند مردانه از سوی مسلمانان فرانسه نیز می‌شد، خواستار اتحاد و همبستگی مردم شده بود.

پس از ممنوعیت حجاب تصویب قانون جدید درباره منع پوشش اسلامی، در فضای مجازی نیز جنجال بسیاری به پا کرده است و هشتگ «عبا» در توییتر فرانسه ترند شده است و بسیاری از کاربران فضای مجازی در واکنش به این موضوع، نظرات انتقادی خود را در قالب هشتگ ابراز داشتند.

بر اساس قانون مصوب شده در 15 مارس 2004، پوشیدن لباس‌هایی که نشان‌دهنده گرایش دینی باشد ممنوع است، دانش‌آموزان متخلف مجاز به ورود به مدرسه، و نه کلاس درس هستند، تا اینکه بین خانواده آن‌ها و وزارت آموزش و پرورش گفت‌وگو شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha