برگزاری آزمون عمومی ویژه طرح ملی حفظ قرآن دانشگاهیان
کد خبر: 4196541
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

برگزاری آزمون عمومی ویژه طرح ملی حفظ قرآن دانشگاهیان

برای اولین بار آزمون عمومی حفظ قرآن کریم ویژه قرآن‌آموزان طرح ملی حفظ قرآن دانشگاهیان با حضور 450 نفر از حفاظ طی روزهای 11 تا 13 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون عمومی ویژه طرح ملی حفظ قرآن دانشگاهیانبه گزارش ایکنا، طرح ملی حفظ قرآن کریم دانشگاهیان به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و با همکاری شورای توسعه قرآنی دانشگاه‌ها از تیرماه سال 1401 آغاز به کار کرده است.

در این طرح دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه‌ها و خانواده‌های آنها، می‌توانند به صورت مجازی و رایگان از کلاس‌های حفظ قرآن استفاده کنند. در این طرح در کنار حفظ قرآن، بیان مفاهیم قرآنی، علوم قرآن، صوت و لحن، تجوید و  وقف و ابتدا نیز آموزش داده می‌شود.


بیشتر بخوانید:

در طرح ملی حفظ قرآن دانشگاهیان 100 نفر از اساتید حفظ قرآن فعالیت دارند و برای تمامی سنین و نیز تمامی حفاظ قرآن متناسب با میزان محفوظات آنها کلاس‌های حفظ و تثبیت محفوظات در نظر گرفته شده است.  

برای اولین بار آزمون عمومی حفظ قرآن کریم ویژه قرآن‌آموزان طرح ملی حفظ قرآن دانشگاهیان برگزار شده و طی آن 450 نفر از حافظان قرآن کریم از یک تا 30 جزء شرکت کرده‌اند. این آزمون به صورت آنلاین و مجازی طی روزهای 11 تا 13 بهمن‌ماه در دو بازه زمانی صبح و عصر برگزار می‌شود. 

داوری این آزمون‌ها از سوی اساتید طرح که دوره‌های داوری را با موفقیت سپری کرده‌اند، انجام می‌شود و در پایان، حفاظ، متناسب با نمره اکتسابی رتبه‌بندی خواهند شد. 

بر اساس اعلام مسئولان طرح ملی حفظ قرآن دانشگاهیان هدف از برگزاری این آزمون‌ها تقویت حفاظ و ارزیابی کیفیت فعالیت قرآن‌آموزان در این طرح است.  

یادآور می‌شود در حال حاضر بیش از هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن دانشگاهیان مشغول حفظ قرآن کریم هستند.

علاقه‌مندان به شرکت در کلاس‌های حفظ قرآن می‌توانند از طریق نشانی quran.nahad.ir ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام
captcha