روایت محسن اسماعیلی از توصیه رهبر انقلاب به اعضای مجلس خبرگان رهبری
کد خبر: 4201962
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

روایت محسن اسماعیلی از توصیه رهبر انقلاب به اعضای مجلس خبرگان رهبری

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد نسبت به نوع ارتباط اعضای این مجلس با اصحاب رسانه، محرمانه تلقی شدن همه فعالیت‌های مجلس خبرگان را نادرست دانست و گفت: در آخرین دیدار اعضای مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری نیز ایشان بر جهاد تبیین اعضا درباره مجلس خبرگان، عملکرد و کارکرد آن برای رسانه‌ها و مردم تأکید کردند.

محسن اسماعیلی، نماینده مجلس خبرگان رهبری

محسن اسماعیلی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایکنا درباره ضرورت توجه دادن بیشتر مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در کنار انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: نخستین انتظار از رسانه‌ها است تا به افکار عمومی در این رابطه جهت می‌دهند.

وی افزود: درست است که مجلس شورای اسلامی به دلیل ارتباطاتش با زندگی روزمره مردم حائز اهمیت است اما مجلس خبرگان رهبری به اساس جامعه می‌پردازد ولذا نباید اهمیت مجلس خبرگان را دست کم گرفت و آن را در حاشیه تلقی کرد.


بیشتر بخوانید:


تعیین رهبری اصلی‌ترین وظیفه مجلس خبرگان

اسماعیلی تأکید کرد: اصلی‌ترین وظیفه مجلس خبرگان، تعیین رهبری است. مشروعیت نظام ما به رهبری است و مشروعیت رهبری نیز به مجلس خبرگان است. قطعا مجلس خبرگانی که با مشارکت بالا تشکیل شده باشد، پایگاه و جایگاهش در افکار عمومی بسیار رفیع‌تر از مجلس خبرگانی با مشارکت پایین است.

عضو هیئت‌علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه چون مردم، مجلس خبرگان را در مشکلات روزمره خود، درگیر نمی‌بینند، به طور طبیعی حساسیت کمتری نسبت به اهمیت این مجلس دارند، گفت: وظیفه رسانه‌ها این است که این خلأ را پر کنند.  ایکنا به منزله خبرگزاری بین‌المللی قرآنی این امر را رسالت خود بداند و مردم را به مشارکت هرچه بیشتر و پرشورتر در انتخابات به ویژه انتخابات خبرگان رهبری ترغیب و تشویق کند.

نقد به ارتباط مجلس خبرگان با رسانه‌ها

وی در ادامه با نقد به عملکرد مجلس خبرگان در نوع ارتباط آن با اصحاب رسانه‌، گفت: مجلس خبرگان به دلایل غیرقابل قبولی، فعالیت خود را محرمانه محسوب می‌کند بنابراین مردم اطلاع دقیق از آنچه در این مجلس انجام می‌شود، ندارند درحالی که تمام فعالیت‌های خبرگان محرمانه نیست، هرچند ممکن است در هر جلسه موضوعی محرمانه وجود داشته باشد اما معمولا آنچه که در مجلس خبرگان می‌گذرد، جنبه طبقه‌بندی ندارد.

عضو هیئت‌علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه حضور رسانه‌ها به عنوان نماینده افکار عمومی در این جریان کمک‌کننده است تا مردم مجلس خبرگان را زنده، پویا و مؤثر بدانند، افزود: طبیعتاً هنگامی که مردم هشت سال یکبار با انتخابات مجلس خبرگان روبرو می‌شوند، فکر نمی‌کنند که این مجلس کار مهمی انجام می‌دهد. لذا این یک ایراد و نقد وارد به خبرگان است، چنانکه در آخرین دیدار اعضای مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری نیز ایشان بر جهاد تبیین اعضا درباره مجلس خبرگان، عملکرد و کارکرد این مجلس تأکید شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سؤال که چه میزان جوان‌گرایی در مجلس خبرگان در آشنایی افکار عمومی با عملکرد و اقدامات این مجلس و رسانه‌ای شدن فعالیت‌های آن مؤثر است، گفت: این موضوع قطعا اثرگذار است اما به نظرم مؤثرتر از جوان‌گرایی این است که رسانه‌ها بتوانند نقش خودشان را در خبرگان ایفا کنند و با هیئت رئیسه ارتباط داشته باشند و این را مطالبه کنند که چرا ما در جلسات خبرگان حضور نداریم؟ آیا هرچه در جلسات آنها مطرح می‌شود، جنبه محرمانه دارد؟

اسماعیلی در پایان تأکید کرد: قطعا با مطالبه‌گری‌های اصحاب رسانه و نشان دادن توانایی‌های رسانه، می‌توان اعضای مجلس خبرگان را تشویق به افزایش ارتباط با رسانه‌ها کرد و در درجه اول خود رسانه‌‌ها باید ما را در این موضوع یاری کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha