رشد 175 درصدی مشارکت مردم استان مرکزی در کمک به نیازمندان
کد خبر: 4203351
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی بیان کرد:

رشد 175 درصدی مشارکت مردم استان مرکزی در کمک به نیازمندان

مجید مؤمنی از مشارکت مردمی در استان و کسب رتبه برتر استان در این حوزه در سطح کشور نسبت به جمعیت خبر داد و افزود: مردم امسال ۷۴۷ میلیارد تومان کمک کردند که این رقم نشان از رشد 175 برابری دارد.

مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، امروز، 13 اسفند، در نشست مطبوعاتی که به منظور تشریح برنامه‌های جشن رمضان و جشن نیکوکاری که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: چهل‌و‌سه هزار و 165 خانوار در قالب 80 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که با توجه به رقم 45 هزار خانواده ابتدای سال، در 11 ماهه گذشته قریب به دو هزار خانوار از چرخه حمایت به دلیل توانمند شدن خارج شدند. همچنین در سال جاری 97 هزار نفر از خدمات مستمر، غیرمستمر و تک‌خدمتی کمیته امداد استان استفاده کردند.

وی به آغاز جشن نیکوکاری ویژه آغاز سال نو از بهمن‌ماه اشاره کرد و با بیان اینکه اهدای کمک‌ها تا 21 اسفند ادامه دارد، اظهار کرد: سال گذشته مردم نیک‌اندیش استان رقمی بالغ بر 84 میلیارد و 400 میلیون تومان کمک کردند که این رقم امسال با پیش‌بینی ما به 94 میلیارد تومان خواهد رسید. تا امروز 75 میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است.

مؤمنی از فعالیت 382 مرکز نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: «عید همدلی»، شعار جشن نیکوکاری امسال است و برای جمع‌آوری کمک‌های کردمی دو هزار و 860 پایگاه درنظر گرفته شده است. همچنین زنگ نیکوکاری فردا، 14 اسفند نواخته می‌شود. شهروندان برای کمک به نیازمندان می‌توانند از طرق *88770086# و شماره کارت 603799790000614 اقدام کنند.

وی در خصوص اهدای جهیزیه به زوجین نیازمند نیز گفت: در نظر داریم ۲۴۵ سری جهیزیه به ارزش 9 میلیارد و 800 میلیون به نیازمندان اهدا کنیم. همچنین ۶۳۱ سری جهیزیه از سوی کمیته امداد تهیه شده که ارزش ریالی آن بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان برآورد شده است. در مجموع تاکنون ۲۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای تأمین جهیزیه‌ها هزینه شده است.

14 هزار خانواده مستعد اشتغالزایی

این مقام مسئول توانمندسازی فرهنگی، مسکن و ایجاد شغل برای جامعه هدف اشتغال را از مأموریت‌های کمیته امداد برشمرد و اضافه کرد: از میان جمعیت مستمری بگیر نزدیک به ۱۴ هزار خانوار مستعد ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق بانک‌ها برای اشتغالزایی دریافت کردند.

وی افزود: از 43 هزار خانواده تحت پوشش برخی از آنان به دلیل شرایط سنی امکان اشتغال نداشتند. مطالعه روی 29 هزار خانوار صورت گرفت و پس از جداسازی کودکان و سالمندان به قم 14 هزار رسیدیم. از این تعداد نیز چهار هزار و ۷۲۵ خانوار آموزش دیدند و تسهیلات بانکی دریافت کردند. مشاوره در راستای اشتغالزایی انجام می‌پذیرد و بازرسان نیز هنگام انجام کار از کارگاه‌ها بازدید می‌کنند. 92.7 درصد اشتغال‌ها پایدار هستند. همچنین سه هزار و 761 شغل پایدار ایجاد و دو هزار و 200 پرونده به بانک‌ها تحویل شده است و در صورت تخصیص اعتبار پرداخت خواهد شد.

مؤمنی به ساخت مسکن ویژه مددجویان اشاره کرد و ادامه داد: پنج هکتار زمین برای مسکن مددجویان در استان پیش‌بینی شده است. هفت هزار و ۲۹۹ خانوار که بیشترین آن در اراک و ساوه هستند مستاجرند. همچنین ساخت شش هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شامل سه هزار و ۵۰۰ واحد روستایی و سه‌هزار واحد شهری مصوبه رئیس جمهوری است که تاکنون توسط دستگاه‌ها از جمله راه و شهرسازی محقق نشده است. در شهرهای جدید قول‌هایی داده شده است. ساخت هزار و ۷۹ خانه توسط کمیته امداد نیز در دست اقدام است که ۱۵۴ واحد آن به زودی افتتاح و به خانواده‌ها تحویل می‌شود.

وی اضافه کرد: برای ساخت واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد 200 میلیون تومان بلاعوض تقدیم می‌کند. سهم مددجو بین 200 تا 300 میلیون و حدود 400 میلیون تومان نیز تسهیلات بانکی با سود کم در نظر گرفته شده است.

کمک 81 میلیارد تومانی خیران به ایتام و محسنین

مؤمنی جمعیت ایتام و محسنین استان را به ترتیب هزار و 967 و پنج هزار و 323 نفر اعلام کرد و با اشاره به آمار 40 هزار نفری حامیان، اعلام کرد: حامیان سال گذشته 60 میلیارد تومان کمک کردند و در 11 ماهه امسال این رقم به 81 میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال گذشته رشد 143درصدی دارد.

وی در رابطه با جمع‌آوری زکات نیز گفت: از ابتدای سال جاری تا بهمن ماه 35 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است که نسبت به سال گذشته رشد 115 درصدی را نشان می‌دهد. ۵۲۰ میلیارد تومان نیز از سوی مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شده که رشد ۱۹۳ درصدی دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی از مشارکت مردمی در استان و کسب رتبه برتر استان در سطح کشور نسبت به جمعیت در این حوزه خبر داد و افزود: مردم امسال ۷۴۷ میلیارد تومان کمک کردند که این رقم نشان از رشد 175 برابری دارد. همچنین ۱۳۳ هزار خانوار تحت پوشش مشمول دریافت صدقات هستند و امسال ۲۱ میلیارد تومان به حساب این خانواده‌ها واریز شد. کمک مردم از طریق صندوق‌های صدقات نیز رشد 120 درصدی داشت.

انتهای پیام
captcha