وزارت تعاون به وضعیت تعاونی‌ها رسیدگی نمی‌کند
کد خبر: 1430229
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
اسدالله عسگر‌اولادی:

وزارت تعاون به وضعیت تعاونی‌ها رسیدگی نمی‌کند

گروه اقتصاد: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین با اظهار گله‌مندی از رسیدگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وضعیت بخش تعاون، برحضور شفاف‌تر این بخش در اقتصاد ملی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌الملی قرآن (ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون مرکزی ایران، اسد‌الله عسگراولادی، اظهار کرد: اگر 24 بند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده و درست اجراء شود، تعاونی‌ها می‌توانند در اقتصاد ملی، فعالیت و سهم گسترده‌تری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها ، نهادهای اقتصادی ایثارگر هستند، از وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی اظهار گله‌‌مندی و خاطرنشان کرد: این وزارت‌خانه به طور باید وشاید به وضعیت تعاون رسیدگی نمی‌کند.

این مقام مسئول افزود: اگر بخش تعاون حضور شفاف‌تر و بارزتری در اقتصاد ملی داشته باشد و باری از مشکلات را به دوش بکشد، می‌توانیم از بحران‌های فعلی اقتصادی کشور که تورم برطرف نشده، یکی از آنها است، عبور کنیم.

عسگراولادی درباره حذف 4 درصد سود فعالیت‌های مالی دولتی از قانون جدید تعاون، اظهار بی‌اطلاعی کرد و در خصوص جذب و ترغیب سرمایه‌داران و فعالان اقتصادی برای ایجاد تعاونی‌ها بیان داشت: از آنجا که برخی از سرمایه‌داران، به رویکرد ایثارگرانه تعاونی‌ها اعتقاد ندارند باید از دولت و کسانی که به تعاونی اعتقاد دارند، کمک بگیریم.

captcha