تعاون نزدیک‌ترین بخش به اقتصاد اسلامی است
کد خبر: 1463444
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
ابراهیم رزاقی:

تعاون نزدیک‌ترین بخش به اقتصاد اسلامی است

گروه اقتصاد: رزاقی در خصوص اهمیت تعاون تأکید کرد: بخش تعاون نزدیک‌ترین بخش به اقتصاد اسلامی است که کار آن صرفاً برای ایجاد سود نیست بلکه برای افزایش همیاری، اثر بخشی و کمک به دیگران فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون مرکز، ابراهیم رزاقی، در خصوص نحوه عملکرد وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی نسبت به تعهدات خود در بخش تعاون گفت: این وزارت خانه دیر تشکیل شده و بعد به منظور کوچک شدن دولت، به صورت 3 وزارت خانه در قالب یکی ادغام شده است و در اقتصادی که سیاست‌های لیبرالی در آن وجود دارد، توجه چندانی به بخش تعاون نمی شود و بخش خصوصی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. و دولت نیز این مجموعه را به نفع بخش خصوصی می گرداند.

وی افزود: طبق سیاست‌های لیبرالی ، وجود دو وزارت خانه صادرات مواد خام و واردات کالاهای مصرفی کافی است .

این کارشناس در خصوص اهمیت تعاون تاکید کرد: بخش تعاون نزدیک ترین بخش به اقتصاد اسلامی است که کار آن صرفاً برای ایجاد سود نیست بلکه برای افزایش همیاری، اثر بخشی و کمک به دیگران فعالیت می کند.

رزاقی ادامه داد : از زمان ادغام وزارت خانه وظایف آن نیز مخدوش شده است و وزیر مربوطه نمی تواند برروی کار خود تمرکز کند و بدون تمرکز و کمترین نتیجه ، کار می کند.

این استاد بازنشسته دانشگاه با اشاره به اینکه دولت اعتقادی به بخش تعاون ندارد، گفت : مجلس نیز از قوانینی که تصویب شده حمایت نمی‌کند.

وی خاطر نشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با شرایط فعلی نمی‌تواند به اهداف خود در بخش تعاون برسد و در خصوص وظایف خود دراین بخش نیز ابتکار عمل ندارد.

مطالب مرتبط
captcha