تعاون، بهترین مسیر توسعه اقتصادی است
کد خبر: 1457859
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
معاون وزیر تعاون:

تعاون، بهترین مسیر توسعه اقتصادی است

گروه اقتصاد: به گفته کلانتری، هدف تعاون ظرفیت‌سازی، تسهیلات و امکانات دیگر برای دستیابی به رفاه است، بنابراین تعاون، بهترین مسیر توسعه اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمید کلانتری،  در تبیین اهمیت حوزه‌های تحقیق،آموزش و ترویج ادامه داد: در حوزه تحقیق نوع نگاه ما در تعاون جای کار دارد و باید خیلی کار بشود ما باید بتوانیم اندیشه‌  کسانی  که مؤثرند را برای رسیدن به باورهای روشن در مورد تعاونی، تغییر دهیم.
وی تصریح کرد: یقینا "بین تعاون و رفاه پیوند برقرار است و با تعاون هم اشتغال و هم رفاه می توانیم ایجاد نماییم.
وی افزود: تعاون هدف نیست . تعاون یک مسیر برای رسیدن به هدف است. تعاون برای تعالی، اشتغال و رفاه است و خود اشتغال هم امکانی برای رفاه است.
وی افزود: علاوه بر این تعاون برای ظرفیت‌سازی، تسهیلات و امکانات دیگر برای دستیابی به رفاه است . بنابراین  بهترین مسیر توسعه اقتصادی تعاون است. یکی از شاهراه‌های اصلی ایجاد اشتغال از تعاون می گذرد و می توان با توانمند سازی ، بیش از 60% اشتغال کشور را در تعاون ایجاد کنیم.
وی گفت: اینها مطالبی است که توسط ICA  نیز منتشر شده است. بطور مثال تعاونی ها فعالیت های اجتماعی را توسعه داده اند. تعاونی‌ها بیمارستان ، مهد کودک ، بازارچه ، مدرسه ، مرکز فنی و حرفه ای ساخته و به مشکل مسکن و مصرف هم پرداخته اند.  یعنی تعاونی کانون رفاه، اشتغال و فعالیت های اجتماعی شده است.
وی در ادامه افزود:  تحقیقات باید جنبه اجرایی داشته،کاربردی و از استانداردهای لازم برخوردارباشد. برای تحقیق باید خرج کرد و قوی ترین صاحبنظران را به کار بگیریم، باید از ظرفیت‌های منطقه ای تعاون واز ظرفیت‌های بین المللی ICA بهره برداری کنیم.
معاون امور تعاون تصریح کرد: حمایت از پایان نامه‌ها، توسعه فراخوان‌های علمی اخذ مقالات و درج در فصلنامه‌ها، تقویت فصلنامه‌، تقویت همایش‌های علمی ، برگزاری سمپوزیوم ها و انتشار نتایج آن به عموم ، استفاده از ظرفیت گروه هم اندیشی معاونت تعاون از دیگر برنامه های است که می توان انجام داد.
وی افزود: در همین رابطه بهتر است از توان خود تعاونی‌ها نیز بهره بگیریم ، تعاونی‌هایی تأسیس کنیم که تحقیقاتی باشند و بتوانند به دیگر تعاونی‌ها مشاوره دهند. باید تحقیق و ترویج بهم گره بخورد. هدف ترویج  بهبود و اعتلا بخشیدن به فعالیت هاست. ترویج به مفهوم عام را باید مورد توجه قرار دهیم و  با کمک صدا و سیما و با همراهی مطبوعات  بایدبه ترویج به مفهوم خاص نیز توجه کنیم .
کلانتری خاطر نشان کرد:  ظرفیت های مختلفی برای ترویج وجود دارد باید بین پیام دهنده و پیام گیرنده ارتباط برقرار شود و از ظرفیتهای هنر برای ترویج استفاده شود. انیمیشن، میان پرده، فیلم و عکس و جشنواره ، مسابقه و..... راه های دیگر ترویج است. تعاونی های برتر باید به کانون آموزش و انتقال تجربیات به دیگر تعاونی ها تبدیل شوند.
وی  افزود: لذا باید همکاری های درون بخشی در معاونت ، بین بخشی با وزارتخانه و بین دستگاهی با وزارتخانه های دیگر گسترش پیدا کند . و در این زمینه موفقیت های بیشتری کسب نماییم .

captcha