تشکیل فراکسیون اقتصاد مقاومتی اقدامی مثبت و نشان‌دهنده حساسیت نمایندگان است
کد خبر: 3311375
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تشکیل فراکسیون اقتصاد مقاومتی اقدامی مثبت و نشان‌دهنده حساسیت نمایندگان است

گروه اقتصاد: حجت‌الاسلام والمسلمین رجایی باغسیایی اظهار کرد: وقتی فراکسیون اقتصاد مقاومتی تشکیل می‌شود جمعی از نمایندگان مجلس، خود را متعهد می‌کنند که تلاش ویژه‌ای در راستای آن هدف انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد جایی باغسیایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به بیان دیدگاه‌های خود درباره تشکیل فراکسیون اقتصاد مقاومتی در مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهار کرد: وقتی فراکسیون تشکیل می‌‌شود، این  موضوع نشان‌دهنده این است که تعدادی از نمایندگان، حساسیت ویژه‌ای بر روی این موضوع دارند و تأکید  دارند که در این رابطه کار جمعی انجام دهند.

تشکیل فراکسیون به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند

وی ادامه داد: البته تشکیل فراکسیون یک گام برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است ولی اگر فراکسیون فعال باشد و طرح‌هایی را آماده کرده و تقدیم مجلس کند که در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد طبیعتا می‌تواند مفید واقع شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: وقتی فراکسیون اقتصاد مقاومتی تشکیل می‌شود جمعی از نمایندگان مجلس، خود را متعهد می‌کنند که تلاش ویژه‌ای در راستای آن هدف انجام دهند و در صورت فعالیت مناسب این فراکسیون تشکیل آن می‌تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

آثار مثبت تشکیل فراکسیون اقتصاد مقاومتی

رجایی در پاسخ به این پرسش که این فعالیت گروهی چگونه می‌تواند در مجلس به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند؟ اظهار کرد: طبیعتا وقتی به صورت گروهی فعالیت کنند می‌توانند جلسه گذاشته و با انسجام بیشتری طرح‌های لازم را آماده کنند تا بتوانند با تعامل با دیگر نمایند‌گان نظر مثبت آنها را جلب کنند.

وی افزود: مهم‌ترین ویژگی یک فراکسیون این است که کار جنبه گروهی پیدا می‌کند و این امر می‌تواند در عملی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ارائه طرح به مجلس مفید باشد تا بتوانند با دولت تماس گرفته، با مقامات دولتی جلسه بگذارند و آنها را تشویق کنند که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداند؛ بنابراین تشکیل چنین فراکسیونی می‌تواند هم در داخل و هم خارج از مجلس دارای کارکردهای مفیدی باشد.

نحوه تشکیل فراکسیون جدید در مجلس

نماینده گناباد در خانه ملت در پایان به بیان نحوه تشکیل یک فراکسیون جدید در مجلس پرداخت و اظهار کرد: برای تشکیل یک فراکسیون جدید در مجلس باید تعدادی از نمایندگان، هدفشان را نوشته و به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه دهند و بعد از تأیید هیئت‌رئیسه فراکسیون شکل می‌گیرد.

مطالب مرتبط
captcha