دلایل تشکیل فراکسیون اقتصاد مقاومتی در سال پایانی مجلس
کد خبر: 3315491
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
نایب‌رئیس فراکسیون اقتصاد مقاومتی تشریح کرد:

دلایل تشکیل فراکسیون اقتصاد مقاومتی در سال پایانی مجلس

گروه اقتصاد: علی‌لو اظهار کرد: به این دلیل که مجلس هم باید نقش خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کند، جمعی از نمایندگان مجلس اقدام به تشکیل فراکسیون اقتصاد مقاومتی کردند.

علی علی‌لو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به تشکیل فراکسیون اقتصاد مقاومتی در مجلس به تشریح دلایل تشکیل این فراکسیون در سال آخر کاری مجلس پرداخت و اظهار کرد: امروزه اقتصاد مقاومتی از اهم موضوعات استراتژیک نظام است که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است و هر قوه‌ای باید به نوبه خود وظیفه خود را انجام دهد و به زمان هم توجهی نداشته باشد.

اقتصاد مقاومتی ذاتا کاری اجرایی است

وی ادامه داد: ما تا آخرین روزی که وظیفه نمایندگی را بر عهده داریم باید وظیفه خود را انجام دهیم حتی اگر یک روز به پایان کار مجلس باقی مانده باشد. از جهت دیگر، اجرای اقتصاد مقاومتی بر عهده قوه مجریه است و تاکنون هم انتظار بود دولت قدم‌های مؤثری را در این رابطه برمی‌داشت اما تاکنون کمترین اقدام از طرف دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی مشاهده شده است.

نماینده شبستر در خانه ملت تأکید کرد: حتی در برخی حوزه‌ها برعکس هم عمل شده است و این جای گله دارد. مجلس این گله را از خودش کرد و گفت ما برای تحقق اقتصاد مقاومتی چه کرده‌ایم؟ درست است که اقتصاد مقاومتی ذاتا یک کار اجرایی است و بسترهایش باید در قوه مجریه فراهم شده و اجرایی شود اما مجلس هم نباید از نقش خود در این زمینه غافل شود.

تلاش مجلس برای ایفای نقش در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی

علی‌لو افزود: بالاخره مجلس هم می‌تواند در بحث تقنین، رفع موانع تولید، در فرهنگ‌سازی مصرف کالاهای داخلی و موارد دیگری که از مقوم‌های اقتصاد مقاومتی هستند نقش ایفا کند اما در مورد اینکه ما قدم‌های لازم را برداشته‌ایم یا نه؟ باید گفت که مجلس هم کارهای شایسته و در شأن خود را انجام نداده است.

وی اظهار کرد: به همین دلیل تعدادی از نمایندگان مجلس، این فراکسیون را تشکیل  دادند و اولین جلسه هم برگزار و اعضای هیئت رئیسه انتخاب شدند و بنا شد که هفته‌ای یا نهایتا 15 روز یکبار این جلسه را تشکیل دهند و موارد برنامه‌ریزی شده، پیاده شود تا مجلس هم نقش خود را در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

اعضای هیئت‌رئیسه فراکسیون اقتصاد مقاومتی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان به بیان اسامی اعضای هیئت‌رئیسه فراکسیون اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد رجایی‌باغسیایی، به عنوان رئیس این فراکسیون، غلامحسین شیری علی‌آباد، به عنوان نایب‌رئیس اول، علی علی‌لو، به عنوان نایب‌رئیس دوم، افضلی‌فرد، به عنوان سخنگو، آریایی‌نژاد، به عنوان دبیر اول و سیدسعید زمانیان‌دهکردی، به عنوان دبیر دوم این فراکسیون انتخاب شدند.

مطالب مرتبط
captcha