توسعه صادرات غیرنفتی سرلوحه برنامه‌ریزی‌های اقتصادی در دوران پساتحریم باشد
کد خبر: 3337254
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

توسعه صادرات غیرنفتی سرلوحه برنامه‌ریزی‌های اقتصادی در دوران پساتحریم باشد

گروه اقتصاد: موسوی‌لارگانی اظهار کرد: مهم‌ترین اقدامی که در شرایط پساتحریم باید مدنظر برنامه‌ریزان اقتصادی قرار گیرد، توسعه صادرات غیرنفتی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر موسوی‌لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به بحث درباره نحوه عمل اقتصادی در دوران پساتحریم پرداخت و اظهار کرد: نکته‌ای که مسئولان نظام، به ویژه قوه مجریه باید توجهی ویژه بر آن داشته باشند اقتصاد مقاومتی است و اینکه، چه تحریم‌ها برداشته شده و یا باقی بماند باید دقت بیشتری بر این مقوله داشته باشیم.

لزوم تکیه بر صادرات غیرنفتی

وی افزود: وقتی اقتصاد کشور ما مقاوم شود قطعا نه تنها تحریم‌ها که حتی تهدیدها و برخی از گزافه‌گویی‌های دشمن را می‌توان خنثی کرد؛ به شرطی‌که که اقتصاد ما به گونه‌ای باشد که بتوانیم به تولیدات داخلی خود متکی باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: به نظر بنده در چنین شرایطی، بهترین اقدامی که می توانیم انجام دهیم اتکا به صادرات غیرنفتی است که مسئولان نظام، اعم از دولت و مجلس و حتی خود مردم باید در دوران پساتحریم، آن را مدنظر داشته باشند.

تأکید رهبر انقلاب بر مسائل اقتصادی و اقتصاد مقاومتی

موسوی لارگانی تأکید کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر و حتی سالی که در آن قرار داریم، بر روی مسائل اقتصادی تکیه بسیاری داشتند و تأکید ایشان در چند سال گذشته بر اقتصاد مقاومتی اهمیت این موضوع را به مسئولان گوشزد می‌کند.

وی افزود: هرچند که شاید بعد از لغو تحریم زمینه برای ورود برخی از شرکت‌ها یا حتی سرمایه‌گذاران خارجی مساعد شود اما باید تلاش کنیم که اگر قرار است ورود کالاهای خارجی به کشور تسهیل شود، زمینه برای ورود تکنولوژی‌های مورد نیاز فراهم شود.

دارایی‌های آزاد شده صرف ورود فناوری شود

موسوی لارگانی با اشاره به نحوه هزینه‌کرد دارایی‌های آزاد شده در دوران پساتحریم اظهار کرد: در مورد اموال بلوکه شده ایران در خارج از کشور باید گفت این تناقض‌گویی‌ها و تفاوت صحبت‌های مسئولان در مبالغ اعلامی، سلب اعتماد ایجاد می‌کند و هرچند مقداری از آن تبدیل به ریال شده و هزینه شده است اما لازم است در مورد استفاده از این منابع وحدت رویه وجود داشته باشد.

نماینده فلاورجان در خانه ملت در پایان گفت: نکته مهمی که در این مورد باید به آن اشاره کنم این است که هر مقدار پول بلوکه شده در خارج از کشور وجود داشته باشد، بعد از اجرایی شدن لغو تحریم‌ها باید صرف زیرساخت‌های اقتصادی، ورود فناوری و ماشین‌آلات مورد نیاز صنعت شود تا بتوانیم زمینه اشتغال پایدار را برای جوانان کشور فراهم کنیم.

مطالب مرتبط
captcha