مراسم اعتکاف در مساجد استان اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 3488318
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

مراسم اعتکاف در مساجد استان اصفهان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان گفت: مراسم معنوی و پرفیض اعتکاف در مساجد استان اصفهان برگزار می‌شود و این مراسم در شهر اصفهان به صورت ویژه در مسجد جامع برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: در سطح استان یکسری امامزادگان در جوار مساجد هستند، ولی با این حال مراسم اعتکاف در مساجد برگزار می‌شود.    
وی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در مسجد مشهد اردهال و در امامزاده شاه زید، بیان‌کرد: هدف سازمان اوقاف و امور خیریه این است که در ایام اعتکاف و با همکاری با دیگر دستگاه‌های مربوط، زمینه‌های لازم را برای حضور قابل توجه مردم و به ویژه جوانان در مراسم معنوی اعتکاف فراهم کند.
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اعتکاف به عنوان یک مراسم معنوی تاثیر بسزایی در تعالی جامعه دارد و برهمین اساس حضور این جوانان در این برنامه معنوی باید مورد توجه باشد.
امیری خاطرنشان کرد: اعتکاف زمینه‌ای برای پرورش روح و جسم و تعالی انسان است و این فرصت ارزشمند در سال تنها در سه روز فراهم می‌شود.
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: برای برگزاری مراسم اعتکاف موقوفه‌ای نداریم و از مسئولین می‌خواهیم این سنت بسیار ارزشمند و معنویی را هرچه بیشتر پشتیبانی کنند.
captcha