انتشار خاطرات آزادگان هشت سال دفاع مقدس با بهره‌گیری از زبان هنر
کد خبر: 3524761
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

انتشار خاطرات آزادگان هشت سال دفاع مقدس با بهره‌گیری از زبان هنر

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: خاطرات آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس باید در قالب‌های مختلف هنری از قبیل فیلم، عکس و کتاب ثبت و به نسل‌های بعدی منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌الملی قرآن (ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام امیر ارزانی، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان عصر روز گذشته دوشنبه، یکم شهریورماه در مراسم شب خاطره‌ها که به مناسبت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان، در سالن سرو مجموعه شهید مدرس شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: صبر، استقامت و پایداری مهم‌ترین ویژگی آزادگان است.
وی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: دوران سخت اسارت به عنوان ذخیره معنوی برای آزادگان خواهد بود، این افراد در زمره بهترین فرزندان انقلاب و شایسته‌ترین افراد برای دفاع از نظام هستند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: امنیت و آرامشی که امروز بر کشور ما حکم‌فرماست، مرهون ایثار و مجاهدت افرادی است که آزادگان در شمار مهم‌ترین و برترین آن‌ها قرار دارند.
ارزانی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر لزوم انتشار خاطرات آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: استفاده از میراث مکتوب برای ثبت و ضبط خاطرات آزادگان دوران دفاع مقدس یکی از بهترین راه‌های انتقال آن به نسل‌های بعدی است.
وی از اختصاص تسهیلات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برای انتشار خاطرات آزادگان خبر داد و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان آماده است خاطرات آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس را در قالب‌های مختلف هنری منتشر کند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اصفهان در ادامه با اشاره به انتشار دو کتاب از خاطرات آزادگان دوران دفاع مقدس در شهرستان شهرضا، گفت: تعداد زیادی از این کتاب‌ها از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خریداری و در سطح استان اصفهان منتشر خواهد شد.
به گزارش ایکنا، در این مراسم از دو کتاب «ستاره اما بر خاک» اثر «ب-منصف» که شامل زندگینامه شهید ابراهیم میرکاظمی است و کتاب «تا بوسه بر خاک وطن» اثر «مرتضی صدری» شامل مجموعه خاطراتی از آزادگان دوران دفاع مقدس، رونمایی شد.

captcha