انتشار 89 عنوان کتاب در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
کد خبر: 3774105
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸

انتشار 89 عنوان کتاب در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

گروه معارف ــ معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از انتشار 89 عنوان و 124 جلد کتاب پژوهشی در این دفتر خبرداد و گفت: هفت عنوان کتاب نیز آماده انتشار است.

تأسیس دبیرخانه کرسی‌های آزاداندیشی؛ دستاورد پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان در نشست تبیین دستاوردهای پژوهشی و فناورانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان که امروز چهارشنبه 28 آذرماه در پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی امر پژوهش را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است، اظهار کرد: نزدیک به یک دهه است که واحد پژوهش در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تأسیس شده و سیر تحول دفتر به صورت معناداری به سمت حل مسئله و نگاه دقیق به امر پژوهش پیش رفته است. ابتدا معاونت پژوهشی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تأسیس و به مرور زمان به مرکز مطالعات اسلامی و در سال گذشته به پژوهشکده الهیات و خانواده تبدیل شد.

تولید و عرضه 240 اثر پژوهشی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 
وی با بیان اینکه شعار امسال دفتر تبلیغات اسلامی در هفته پژوهش، «توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی با رویکرد مسئله‌محوری» است، گفت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی فقط در سال گذشته نزدیک به 240 اثر پژوهشی جدید در زمینه علوم اسلامی تولید و عرضه کرده و معاونت پژوهشی شعبه اصفهان نیز در سال گذشته به تولید 14 اثر پژوهشی جدید در این زمینه اقدام کرده است، ضمن اینکه از ابتدای تأسیس انتشارات در شعبه اصفهان، 89 عنوان و 124 جلد کتاب منتشر شده و هفت عنوان کتاب نیز آماده انتشار است.
معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اضافه کرد: انتشارات پژوهشکده الهیات و خانواده کتاب‌های متنوعی را در زمینه‌های مختلف چاپ کرده که از ابتدای تأسیس به طور متوسط هر ماه دو کتاب را دربرمی‌گیرد و در مجموع، 50 هزار صفحه کتاب در این انتشارات چاپ شده است. همچنین دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان کتابخانه‌ای را با 50 هزار جلد کتاب و 3 هزار جلد مطبوعات تخصصی در اختیار پژوهشگران قرار داده و انواع کلاس‌های آموزش روش تحقیق و 120 نشست و کارگاه در چند سال اخیر از سوی معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شده است، ضمن اینکه از ابتدا تاکنون، 80 پروژه تحقیقاتی انجام شده که نیمی از آنها به حوزه اخلاق و خانواده مربوط می‌شود.
حجت‌الاسلام احمدیان یکی از دستاوردهای بزرگ دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان را تأسیس دبیرخانه کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه علمیه اصفهان خواند و افزود: از ابتدای تأسیس تاکنون بیش از 120 کرسی آزاداندیشی و نقد از سوی این دبیرخانه برگزار شده است و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، 40 کرسی آزاداندیشی در زمینه حوزه انقلابی، ولایت فقیه، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی و خانواده، فضای مجازی و مبارزه با فرق انحرافی در حوزه علمیه اصفهان برگزار می‌شود.

آثار انتشارات بریل هلند در زمینه علوم اسلامی منتشر می‌شود
وی ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در سطح بین‌المللی فعالیت‌های متنوعی را انجام می‌دهد و به تازگی قراردادی را با انتشارات بریل هلند منعقد کرده است که بر اساس آن، کتاب‌های منتشر شده در این انتشارات در زمینه علوم اسلامی، در ایران بازنشر و چاپ می‌شود. علاوه بر این، 9 دوره همایش ادیان توحیدی نیز برگزار شده است.
رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده بیان کرد: برگزاری شش دوره همایش اهل قلم و کنگره بزرگداشت آیت‌الله مظاهری و تأسیس بنیاد بین‌المللی اخلاق از دیگر کارویژه‌های دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در طول سالیان گذشته بوده است. در زمینه نشریات نیز شعبه اصفهان فصلنامه علمی ترویجی اخلاق را با رویکرد اخلاق خانواده و تمرکز بر مباحث خانواده منتشر می‌کند که تاکنون 51 شماره از آن چاپ شده و در میان فصلنامه‌های حوزوی، تنها فصلنامه دارای درجه علمی است که در اصفهان چاپ می‌شود. فصلنامه نوقلم نیز یکی دیگر از دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان است که با هدف حمایت از پژوهشگران جوان چاپ و منتشر می‌شود.
انتهای پیام

captcha