تأسیس ایکنا نوعی انقلاب رسانه‌ای در حوزه تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی بوده است
کد خبر: 3897786
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
فروغ پارسا تبیین کرد:

تأسیس ایکنا نوعی انقلاب رسانه‌ای در حوزه تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی بوده است

فروغ پارسا در پیامی تصویری اظهار کرد: تأسیس خبرگزاری ایکنا نوعی انقلاب رسانه‌ای در حوزه انتشار، تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی در ایران بوده است. این خبرگزاری امکان و ابزاری را در اختیار قرآن‌پژوهان قرار داده که پیش از آن هرگز در اختیار ما نبوده است.

به گزارش ایکنا؛ فروغ پارسا، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در پیامی تصویری، هفدهمین سالگرد تأسیس خبرگزاری ایکنا را تبریک گفت که در ادامه می‌خوانید؛

با صلوات بر محمد و آل محمد و تبریک میلاد فرخنده امام حسن مجتبی(ع)، هفدهمین سالگرد تأسیس خبرگزاری ایکنا را به مدیریت محترم این سازمان، جناب آقای محمدحسین حسنی و همینطور به خبرنگاران، گزارشگران و دست‌اندرکاران این خبرگزاری تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

بنیاد و تأسیس این خبرگزاری در واقع نوعی انقلاب رسانه‌ای در حوزه انتشار، تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی در ایران بوده است. این خبرگزاری امکان و ابزاری را در اختیار قرآن‌پژوهان قرار داده که پیش از آن هرگز در اختیار ما نبوده است.

امروز اخبار قرآنی به فاصله اندکی از ایران به همه کشورهای جهان در آسیا، اروپا و آمریکا مخابره می‌شود و از فعالیت‌های قرآنی مسلمانان و اندیشمندان دنیا در کشورهای مختلف جهان اطلاع حاصل می‌کنیم. خبرگزاری ایکنا موفق شده یک شبکه گسترده ارتباطی بین قرآن‌پژوهان و اندیشمندان دینی سراسر جهان ایجاد کند و این امر موجب همدلی و صمیمیت فوق‌العاده بین همه دین‌پژوهان و قرآن‌پژوهان دنیا شده است.

ویژگی شاخص دیگر این خبرگزاری، حضور گسترده و تأثیرگذار آن در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی جامعه بوده است. در واقع این خبرگزاری به مثابه یک نهاد فرهنگی، با استفاده از مصاحبه‌ها، گزارش‌ها و اخباری که به مناسبت‌های مختلف سیاسی و اجتماعی منتشر می‌کند، موفق شده قرآن را به عرصه فرهنگ عمومی جامعه ببرد و این یک موفقیت قابل ملاحظه‌ است.

ویژگی قابل اعتنای دیگر این خبرگزاری، حجم اخبار منتشره و گستره پوشش خبری این خبرگزاری است. کوچک‌ترین فعالیت‌های قرآنی اعم از همایش‌ها و ... از دید این خبرگزاری نادیده گرفته نشده است.

بار دیگر از همه دست‌اندرکاران این خبرگزاری تشکر می‌کنم و سالگرد تأسیس آن را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha