برگزاری برنامه‌های جزءخوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه استان اصفهان
کد خبر: 3964279
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود؛

برگزاری برنامه‌های جزءخوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه استان اصفهان

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: حدود 20 برنامه جزءخوانی و محفل انس با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان با حضور قاریان برجسته شهرستانی، استانی و کشوری در بقاع متبرکه و مساجد شاخص استان برگزار و از طریق شبکه‌های مجازی پخش می‌شود.

برگزاری برنامه‌های جزءخوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه استان اصفهان

حمید بخشی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره برنامه‌های این اداره کل برای ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: حدود 20 برنامه جزءخوانی و محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته شهرستانی، استانی و کشوری در بقاع متبرکه و مساجد شاخص استان برگزار و از طریق شبکه‌های مجازی پخش می‌شود. علاوه بر این، کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن نیز در اماکن متبرکه و مساجد برگزار می‌شود.

وی افزود: در اصفهان که وضعیت قرمز است، مراسم جزءخوانی قرآن کریم در امامزاده ابراهیم(نرمی) و امامزاده ابوالعباس خوراسگان، بدون حضور جمعیت، به‌صورت زنده از صداوسیما پخش می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: برنامه تولیدی تفسیر قرآن کریم نیز هر روز قبل از نماز مغرب و عشاء با حضور آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، آیت‌الله مهدوی، حجت‌الاسلام بهشتی‌نژاد، حجت‌الاسلام بلک و آقای کرباسی از شبکه استانی اصفهان پخش می‌شود. همچنین برای پخش روزانه برنامه دعاخوانی با محوریت دعای «یا علی یا عظیم» در امامزاده سیدمحمد خمینی‌شهر، در حال رایزنی با صداوسیما هستیم.

بخشی تصریح کرد: در صورت تغییر در وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان، احتمال تغییر در نوع برگزاری برنامه‌ها وجود دارد. طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، بقاع متبرکه در ماه مبارک رمضان تعطیل است و برنامه‌ریزی‌های اداره کل اوقاف طبق مصوبات و دستورالعمل‌های این ستاد انجام می‌شود. برای لیالی قدر نیز برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است که نوع برگزاری آن به وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌ها بستگی دارد و متعاقباً در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha