نخستین نمایشگاه مجازی قرآن تمدید شد
کد خبر: 3970440
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹

نخستین نمایشگاه مجازی قرآن تمدید شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان استان اصفهان از تمدید نمایشگاه مجازی قرآن کریم خبر داد و گفت: این نمایشگاه تا چهارشنبه هفته جاری و همزمان با ۲۹ ماه رمضان دایر است.

تمدید نخستین نمایشگاه مجازی قرآن تا ۲۹ رمضان1400

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان استان اصفهان، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان استان اصفهان، امروز 19 اردیبهشت‌ماه، اظهار کرد: نمایشگاه مجازی قرآن کریم تا چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه و ۲۹ ماه رمضان برپا است و سامانه آن تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه فعال خواهد بود، این در حالی است که طبق اعلام قبلی، فعالیت سامانه تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه اعلام شده بود.

وی در خصوص نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم بیان کرد: این نمایشگاه دارای ابعاد گوناگون علمی، فرهنگی و هنری بوده که با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در دو بخش فروشگاه و محتوایی برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان استان اصفهان بیان کرد: معرفی و شناسایی خدمات، سرویس‌ها و فعالیت‌های قرآنی، مشارکت و حضور تعدادی از مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان اصفهان، مشارکت و همکاری مسابقات قرآن و عترت در استان استان اصفهان در برگزاری طرح‌ و برنامه‌های پویش‌های مردمی، مسابقه ملی خانوادگی خانه‌‍های نور و نذر کتاب از جمله فعالیت‌های گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نمایشگاه مجازی قرآن کریم در سطح ملی است.

معتمدی ادامه داد: در این نمایشگاه مجازی دو بخش اصلی فروشگاهی و محتوایی وجود دارد که بخش فروشگاهی به فروش کتاب‌های چاپی در حوزه دین و دفاع مقدس اختصاص دارد. امکان عرضه و فروش تمام کتاب‌های مربوط به دین و حوزه دفاع مقدس که ناشران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز چاپ گرفته باشند، فراهم شده است.

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه، دو بخش اصلی فروش و محتوایی داریم که در بخش فروش، بیش از ۱۵ هزار عنوان کتاب عرضه شده و مردم می‌توانند متناسب با علاقه‌مندی خود، آثار مکتوب را دریافت کنند. در بخش محتوایی نیز ۱۴ محور را در نظر گرفته شده است، که یکی از آن‌ها فروشگاه‌هایی هستند که عرضه‌کننده آثار و محصولات قرآنی غیر از کتاب مثل حجاب، عفاف، قرآن هستند. در بخش محتوایی، محور مشاوره بیشترین توجه را داشته و بعد از آن هم بخش مربوط به حوزه کودک و نوجوان بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از روز گذشته در بخش محتوایی، خدمت جدید حجاب و عفاف ارائه می‌شود، گفت: مرکز پاسخگویی نمایشگاه از ساعت ۹ تا ۲۴ فعال است و ۲۰ نفر از کارشناسان آماده پاسخگویی به مردم هستند و این مرکز با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۹۸۹۸ در دسترس مخاطبان قرار دارد.

معتمدی افزود: بستر این نمایشگاه همچون نمایشگاه مجازی کتاب است که سال گذشته برای اولین بار به دلیل ویروس منحوس کرونا از سوی خانه کتاب برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان استان اصفهان بیان کرد: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بالغ بر ۴۰ هزار اثر مکتوب مربوط به حوزه دین و دفاع مقدس که مجوز چاپ آنها مربوط به ابتدای سال ۱۳۹۲ تا پایان اسفند ۹۹ بوده، مجوز انتشار آنها در نمایشگاه مجازی قرآن کریم فراهم شده است.

وی افزود: این نمایشگاه مجازی با شعار قرآن، کتاب رشد و رویش از هجدهم ماه مبارک رمضان به صورت ۲۴ ساعته و به مدت ۱2 روز تا روز بیست و نهم ماه رمضان از طریق مجازی در دسترس علاقه‌مندان به قرآن کریم است. 

حجت‌الاسلام معتمدی در پایان تصریح کرد: تمام ناشرانی که در نمایشگاه مجازی قرآن شرکت می کنند، ملزم خواهند شد که ۲۰ درصد تخفیف برای تمام محصولات خود در نظر بگیرند.

نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم از 11 اردیبهشت‌ لغایت 22اردیبهشت و مصادف با ۱۸ الی 29 ماه مبارک رمضان کریم به نشانی الکترونیکی www.iQfa.ir در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha