از آتش‌بس در اوکراین تا افزایش تعداد پناهندگان
کد خبر: 4041550
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
با تحولات اوکراین؛

از آتش‌بس در اوکراین تا افزایش تعداد پناهندگان

دولت روسیه اعلام کرد که از ساعت 10 صبح چهارشنبه برای کمک به پناهندگان اوکراینی اعلام آتش‌بس می‌کند.

به گزارش ایکنا، در شرایطی که به نظر می‌رسد برقراری آتش‌بس در اوکراین باعث شده برخی امیدواری‌ها به توقف موقت جنگ در اوکراین افزایش یابد، برخی از مقامات در مورد تبدیل شدن اوکراین به سوریه‌ای دیگر به دلیل حضور نیروهای بیگانه در این کشور هشدار داده‌اند.

 

وضع آتش‌بس از ساعت 10 صبح در اوکراین

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داد «رژیم آتش‌بس» در اوکراین از ساعت ۱۰ روز چهارشنبه و برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم اوکراین آغاز می‌شود.

فدراسیون روسیه با نام‌گذاری این اقدام به «رژیم سکوت» گفت که آماده ارائه کریدورهای بشردوستانه از تعدادی از شهرهای اوکراین، از جمله کی‌یف، است.

از آتش‌بس در اوکراین تا افزایش تعداد پناهندگان جنگ اوکراین

ستاد هماهنگی فدراسیون روسیه با انتشار این بیانیه اعلام کرد؛ به رغم اخلال مداوم از سوی طرف اوکراینی برای بازکردن کریدورهای بشردوستانه، روسیه با توجه به وخامت اوضاع انسانی به دلیل افراط و بی‌قانونی از سوی ملی‌گرایان و همچنین به منظور تضمین امنیت غیرنظامیان و شهروندان خارجی اقدام به برقراری این کریدور کرده است.

حمله موشکی به پایگاه نظامی اوکراین

دولت اوکراین بامداد چهارشنبه اعلام کرد که یک پایگاه نظامی این کشور در شرق شهر کی‌یف هدف موشکی روسیه قرار گرفته است.

به گزارش المیادین، این پایگاه نظامی در نزدیکی فرودگاه پاریسیون در شرق کی‌یف قرار داشته است.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه نیز در گزارشی اعلام کرد که بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور در روز گذشته ۱۵۸ تأسیسات نظامی را در خاک اوکراین منهدم کردند.

در جریان این عملیات نظامی، ۲ هزار و ۴۸۲ تأسیسات زیرساختی نظامی اوکراین منهدم شده است.

مقام سوری: اوکراین تبدیل به ادلب خواهد شد اگر...

ریاض حداد، سفیر سوریه در مسکو سه‌شنبه شب نسبت به تصمیم مقامات اوکراین برای تشکیل آنچه «سپاه بین‌المللی» خوانده شده، هشدار داد و گفت که این مسئله ممکن است اوکراین را به «ادلب بزرگی در اروپا» تبدیل کند.

سفیر سوریه در مسکو به خبرگزاری تاس روسیه و در واکنش به تشکیل سپاه بین‌المللی در اوکراین گفت: ضروری است که جهان این خطر روشن و واضح را درک کند، خطری که در تلاش برای تبدیل اوکراین به ادلب بزرگ در سوریه است.

از آتش‌بس در اوکراین تا افزایش تعداد پناهندگان جنگ اوکراین

وی تشکیل سپاه بین‌المللی در اوکراین را تهدیدی برای امنیت روسیه، اروپا و حتی جهان دانست.

توصیه وزیر امور خارجه اتریش در مورد عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا

الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش در پی آغاز بررسی درخواست اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه برای عضویت کی‌یف باید احتیاط کند و نباید انتظاراتی ایجاد کند که نتواند آن را عملی سازد.

المیادین گزارش داد؛ شالنبرگ در واکنش به در خواست پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا افزود: این اتحادیه در بررسی پیوستن کی یف باید مراقب باشد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با همتای یونانی خود گفت: باید واقع‌بین باشیم که پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا چیزی را تغییر نخواهد داد.

ولودیمیر زلنسکی  ۲۸ فوریه ( ۹ اسفند) درخواست رسمی برای الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا را امضا کرد و گفت: لحظه حیاتی برای توقف سال‌ها بحث و تصمیم‌گیری در مورد عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا فرا رسیده است.

اتحادیه اروپا دوشنبه روند بررسی درخواست‌های عضویت اوکراین، گرجستان و مولداوی را آغاز کرد. این سه کشور پس از عملیات نظامی روسیه درخواست‌های عضویت خود را به اتحادیه ارائه کردند.

تازه‌ترین آمار سازمان ملل از تعداد پناهندگان اوکراینی

سازمان ملل اعلام کرد: تاکنون بیش از دو میلیون اوکراینی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند و ۴۷۴ غیرنظامی در جنگ اوکراین کشته شده‌اند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود درباره جنگ اوکراین اعلام کرد که تا امروز بیش از دو میلیون اوکراینی از مرزهای این کشور خارج شده‌اند.

از آتش‌بس در اوکراین تا افزایش تعداد پناهندگان جنگ اوکراین

همچنین بر اساس گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل، تلفات غیر نظامی جنگ در اوکراین در دوره ۲۴ فوریه تا ۷ مارس به یک هزار و ۳۳۵ غیر نظامی از جمله ۴۷۴ کشته رسیده است.

انتهای پیام
captcha