ادامه خروج شرکت‌ها از روسیه و بحران پناهندگان اوکراینی
کد خبر: 4040580
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
با آخرین تحولات اوکراین؛

ادامه خروج شرکت‌ها از روسیه و بحران پناهندگان اوکراینی

جنگ اوکراین علاوه بر هزینه‌های بالا برای دولت‌های روسیه و اوکراین، باعث شده شرکت‌های بزرگ یکی پس از دیگری از روسیه خارج شوند. از سوی دیگر بحران پناهندگان اوکراینی بار دیگر کشورهای مختلف اروپایی را درگیر خود کرده است.

به گزارش ایکنا، جنگ اوکراین وارد دومین هفته خود شده و علاوه بر فشارهای اقتصادی بر روسیه، انتشار اخبار خروج شرکت‌های معتبر از این کشور نیز همچنان ادامه دارد. علاوه بر این، بحران پناهجویی اینبار از اوکراین تقریباً تمام اروپا را درگیر خود کرده است.

 

خروج مستر کارت و ویزا کارت از بازار روسیه

فرانس 24 گزارش داد، شرکت مستر کارت در بیانیه‌ای اعلام کرده که کارت‌های صادر شده از سوی بانک‌های روسیه دیگر در شبکه مستر کارت اعتبار ندارد و این کارت‌ها در خارج از این کشور قابل استفاده نخواهند بود.

شرکت ویزا کارت نیز اعلام کرد به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، فعالیت‌های خود را در روسیه متوقف می‌کند و با همکاری با شرکای خود نقل و انتقال پول در روسیه را در چند روز آینده به حالت تعلیق در می‌آورد.

از ادامه خروج شرکت‌ها از روسیه تا بحران پناهندگان اوکراینی

مستر کارت و ویزا کارت شرکت‌های خدمات مالی آمریکایی چندملیتی هستند که در زمینه ارائه خدمات کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی و مدیریت سامانه‌های پرداخت بانکی فعالیت می‌کنند.

زلنسکی خطاب به اوکراینی‌ها: مقاومت کنید

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از مردم این کشور خواست در مقابل نیروهای روسیه به مقاومت ادامه دهند.

به گزارش CNN،  زلنسکی شنبه شب در یک پیام ویدیوئی در فیس‌بوک خطاب به مردم اوکراین گفت: در تمام شهرهای اوکراین، مردم باید به خیابان‌ها بروند و به نیروهای روسیه حمله کنند.

از ادامه خروج شرکت‌ها از روسیه تا بحران پناهندگان اوکراینی

رئیس جمهور اوکراین ضمن تقدیر از مقاومت مردم اوکراین اعلام کرد: اوکراینی‌ها کشور خود را به دشمن نمی‌دهند. باز پس‌گیری هر وجب از خاک کشور ما، یک گام به سمت پیروزی است.

CNN پیش‌تر از این به نقل از مقام‌های آگاه آمریکایی گزارش داد که حمله روسیه با مقاومت سخت‌تر از انتظار از سوی ارتش اوکراین مواجه شده و مشکلات در تأمین نیروها نیز بر حمله مسکو تأثیر گذاشته است.

گفت‌وگوی مقامات روسیه و بلاروس در مورد اوکراین

منابع خبری گزارش دادند: وزیران خارجه روسیه و بلاروس تلفنی درباره روند عملیات نظامی روسیه در اوکراین گفت‌وگو کردند.

راشا تودی گزارش داد: سرگئی لاوروف و ولادیمیر مکی درباره جنبه‌های ضروری هماهنگی روسیه و بلاروس در صحنه بین‌المللی و اجرای عملیات نظامی روسیه در اوکراین گفت‌وگو کردند.

از ادامه خروج شرکت‌ها از روسیه تا بحران پناهندگان اوکراینی

بر اساس این گزارش، لاوروف از همتای بلاروسی خود برای میزبانی مذاکرات بین روسیه و اوکراین و فراهم کردن شرایط مناسب برای انجام این مذاکرات تشکر کرده است.

وزیر امور خارجه روسیه پیش‌تر گفته بود که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین درصدد ایجاد درگیری بین مسکو و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) است.

درخواست هند برای برقراری آتش‌بس در اوکراین

سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد: پس از درخواست دانشجویان هند برای خروج از اوکراین، دهلی نو در گفت‌وگو با مقامات روسیه و اوکراین خواستار برقراری آتش‌بس شده است.

به گزارش CNN، آریندام باغچی، سخنگوی وزارت خارجه هند اظهار کرد: ما از هر دو طرف خواسته‌ایم آتش‌بس برقرار کنند. امیدواریم این آتش‌بس رخ دهد زیرا برای خروج دانشجویان از اوکراین ضروری است. در غیر این صورت ما جان آنها را به خطر می‌اندازیم.

دنیس الیپوف، سفیر روسیه در دهلی نو گفت: مسکو به این درخواست هند پاسخ داده و صدها اتوبوس برای تخلیه دانشجویان هندی آماده کرده است.

الیپوف افزود: ما گروه‌های ویژه‌ای تشکیل داده‌ایم که آماده‌اند شهروندان هند را به روسیه منتقل کرده و سپس آن‌ها را به کشور خود انتقال دهند اما درگیری‌ها ادامه دارد و در منطقه‌ای که دانشجویان هندی حضور دارند، نیروهای ما به آنجا دسترسی ندارند.

دولت هند از دانشجویان این کشور خواسته است در محل سکونت خود باقی بمانند و منتظر ایجاد یک مسیر امن برای خروج خود باشند.

فرانسه: واکنس بریتانیا نسبت به پناهجویان اوکراینی انسانی نیست !

فرانسه، بریتانیا را به واکنش ناکافی و فاقد انسانیت در کمک به پناهندگان اوکراینی متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، صدها نفر از اوکراینی‌ها در روزهای اخیر پس از فرار از تهاجم روسیه به کشورشان به شهر کاله در شمال فرانسه آمده‌اند و امیدوارند به اقوام مستقر خود در بریتانیا بپیوندند.

در همین مورد «جرالد دارونین»، وزیر کشور فرانسه در نامه‌ای به پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا گفت: پاسخ بریتانیا «کاملاً نامناسب» است و نشان‌دهنده «عدم انسانیت» نسبت به پناهندگانی است که اغلب در اضطراب هستند.

از ادامه خروج شرکت‌ها از روسیه تا بحران پناهندگان اوکراینی

دارونین از همتای بریتانیایی خود خواست تا یک حضور کنسولی مناسب در کاله برای صدور ویزا ایجاد کند.

به گفته وزیر کشور فرانسه، در روزهای گذشته ۴۰۰ پناهجوی اوکراینی خود را به گذرگاه‌های مرزی کاله معرفی کرده‌اند، اما به حدود ۱۵۰ نفر از آنها گفته شد که بروند و در کنسولگری بریتانیا در پاریس یا بروکسل ویزا بگیرند.

انتهای پیام
captcha