تکمیل زنجیره حکمرانی علم با همایش سلامت معنوی از منظر امام علی(ع)
کد خبر: 4119706
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
قائم‌مقام وزیر علوم در حوزه قرآن و علوم انسانی بیان کرد:

تکمیل زنجیره حکمرانی علم با همایش سلامت معنوی از منظر امام علی(ع)

محمدجواد هراتی گفت: انتظار ما این است که در پایان همایش بین‌المللی تربیت معنوی و سلامت معنوی از منظر امام علی(ع)، مجموعه‌ای سیاستی به وزارت علوم عرضه شود تا زنجیره حکمرانی علم را با تدوین بسته‌های سیاستی برای نهادهای سیاستگذاری تکمیل کنیم.

محمدجواد هراتی قائم‌مقام وزیر علوم در حوزه قرآن و علوم انسانی

به گزارش ایکنا از اصفهان، محمدجواد هراتی، قائم‌مقام وزیر علوم در حوزه قرآن و علوم انسانی در اولین همایش بین‌المللی «تربیت معنوی و سلامت معنوی از منظر امام علی(ع)» که هم‌اکنون در دانشگاه اصفهان در حال برگزاری است، اظهار کرد: کمتر کسی است که آشنایی با نهج‌البلاغه، تغییر و تحولی در زندگی او رقم نزند. یکی از وظایف و اهداف ما این است که آموزه‌های نهج‌البلاغه را در مجموعه‌های آموزشی و تربیتی جاری کنیم. همچنین یکی از وظایف ما به‌عنوان متولیان امر آموزش، آشنا کردن جوانان با این آموزه‌هاست تا به جامعه‌ای ایده‌آل در بخش‌های گوناگون دست پیدا کنیم.

وی افزود: تحقق این امر، لوازمی دارد و یکی از نقاط ضعف آموزش ما، ضعف در بخشی‌سازی این مطالب است. در غرب و برخی جوامع دیگر برای آموزش آموزه‌های فلسفی و بنیادی، آنها را در قالب رمان، سریال یا فیلم به جامعه تسری می‌دهند، ولی ما چقدر در این زمینه کار کرده‌ایم تا جامعه با روش‌های ساده‌سازی شده بتواند با آموزه‌های دینی آشنا شود؟ یکی از خروجی‌های رویدادهایی مانند این همایش می‌تواند همین باشد که مطالب با زبان ساده به مخاطب عرضه شود.

رئیس مرکز پژوهش و آموزش عالی قرآن و علوم انسانی کشور تصریح کرد: ما در حوزه حکمرانی علمی، ضعفی اساسی داریم و آن اینکه پژوهش‌های ما، پژوهش برای پژوهش است. انتظار می‌رود همایش فعلی نتیجه و بروندادی ارائه دهد که محملی برای سیاستگذاری فراهم کند. لذا، انتظار ما این است که در پایان این همایش، مجموعه‌ای سیاستی به وزارت علوم عرضه شود تا زنجیره حکمرانی علم را با تدوین بسته‌های سیاستی برای نهادهای سیاستگذاری تکمیل کنیم.

یادآور می‌شود، اولین همایش بین‌المللی «تربیت معنوی و سلامت معنوی از منظر امام علی(ع)» به همت انجمن مطالعات نهج‌البلاغه ایران شعبه استان اصفهان، از امروز، 16 بهمن در تالار پیامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان آغاز شده است و تا فردا ادامه خواهد داشت.

پریسا عابدی

انتهای پیام
captcha