نماهنگ «اسماء‌الحسنی» منتشر شد
کد خبر: 3968491
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷

نماهنگ «اسماء‌الحسنی» منتشر شد

تواشیح «أسماء‌الحسنی» کار مشترک حوزه هنری اصفهان و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینه، مورد استقبال مخاطبان قرارگرفت.

نماهنگ «اسماء‌الحسنی» منتشر شد

به گزارش ایکنا از اصفهان، تواشیح «أسماء‌الحسنی» کار مشترک حوزه هنری اصفهان و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینه و به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و با آهنگسازی مجتبی هرندی‌زاده و با حضور 31 نفر از قاریان نوجوان گروه بینه در مسجد امام(ره)  خوانده و تصویربرداری شده است.

آهنگسازی کلیپ اسماء‌الحسنی یک سال به طول انجامیده و حاصل سی روز تمرین گروه تواشیح مؤسسه بینه است. این کلیپ در فضای مجازی، صدا و سیمای مرکز اصفهان، شبکه پویا، شبکه‌های برون مرزی مانند شبکه شیعیان و همچنین در دیگر کشورهای شیعه مانند گرجستان و عراق و نیز نمایش داده شده است.

به گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری اصفهان، متن اسماء الحسنی متن خاصی است که از قراردادن اسماء الهی در کناریکدیگر ایجاد شده است، این متن شعر نیست و وزن و قافیه ندارد، و به همین دلیل آهنگ‌گذاری خاصی را می‌طلبد و حوزه هنری نیز یک سال زمان برای آهنگ‌گذاری این اثر صرف کرده است تا به فرم خاصی از خوانش جدید بر روی این اسماء الهی برسد.

 تواشیح «أسماءالله ‌الحسنی» یکی از زیباترین آثار قدیمیِ مصر است که برای نخستین بار توسط استاد «شیخ محمد نقش‌بندی» (۱۹۲۰ – ۱۹۷۶ از مُبتهلان عصر طلاییِ مصر و ملقب به «امامُ‌المُبتَهلین») به‌ همراه دو استاد دیگر به نام‌های «شیخ محمد فیومی» و «شیخ عبدالسمیع بیومی»، به‌ درخواست رادیو مصر در استودیو و در دهه ۶۰ میلادی اجرا و ضبط شد.

کلیپ اسماء الحسنی در کانال و اینستاگرام حوزه هنری استان اصفهان قابل رویت است.

انتهای پیام
captcha