نیازمند تشکیل اتاق فکر برای ارائه طرح‌های خلاقانه قرآنی هستیم
کد خبر: 4038036
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
تربیت نسل آینده قرآنی؛ راهکار‌ها و چالش‌ها / 13

نیازمند تشکیل اتاق فکر برای ارائه طرح‌های خلاقانه قرآنی هستیم

ناظر شورای عالی قرآن در مراسم ترتیل‌خوانی ماه رمضان در استان فارس، یکی از راهکارهای جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی را تشکیل اتاق فکر برای ارائه طرح‌های خلاقانه قرآنی برای جذب نسل جدید دانست.

محمدمهدی روحانی، نماینده شورای عالی قرآن در فارسمحمد مهدی روحانی، ناظر شورای عالی قرآن در مراسم ترتیل‌خوانی ماه رمضان در استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به تبیین الزامات تربیت نسل آینده قرآنی پرداخت و گفت: برای این کار می‌توانیم چند عامل نام ببریم. در نگاه اول اتحاد و انسجام فعالان و دستگاه‌های قرآنی به منظور بهره‌برداری هرچه بیشتر از جامعه متخصصین در حوزه فعالیت‌های قرآنی است.

وی افزود: در این راستا ایجاد یک اتاق فکر برای برنامه‌ریزی و ارائه طرح‌ها و برنامه‌های خلاقانه با رویکرد تحولی جهت جذب مخاطب یعنی مخاطب‌شناسی بسیار مهم است که بتوانیم طرح‌ها و ایده‌های متناسب با مخاطب ارائه دهیم و بهره‌گیری از خیرین قرآنی که می‌تواند به عنوان یک پشتوانه بسیار کارگشا باشد.

روحانی با تأکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری بر روی حوزه‌های قرآنی گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه‌های قرآنی باید در درجه اول در حوزه سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی معطوف به قشر دانش‌آموز در سطوح مختلف کودکان، نوجوانان و جوانان قرار بگیرد. البته راه و روش‌های نوین برای ایجاد فضای خلاقانه در این عرصه بسیار مهم است زیرا تأکید رهبر معظم انقلاب بر این است که در فضای برنامه‌های دینی و معنوی از قالب‌های هنری غافل نشویم و این یعنی همان اثرگذاری و جذب غیرمستقیم مخاطب.

این قاری برجسته استان فارس تصریح کرد: نکته بعد استفاده اثرگذار از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی در تربیت نسل آینده قرآنی به عنوان یک ابزار اثرگذار است کما اینکه رهبر معظم انقلاب در هفته‌های اخیر تاکید جدی بر نقش اثرگذار و مهم فضای مجازی و رسانه‌ها در تبلیغ و به نوعی تبیین اهداف دینی و معنوی داشته‌اند.

وی اضافه کرد: تحقق این مسئله منوط به بهره‌برداری صحیح و کامل از تمام ظرفیت‌های موجود در برنامه‌ریزی‌ها و تولیدات قرآنی متناسب با نیاز مخاطب امروزی است و البته در این راستا نباید از ظرفیت قهرمانان قرآنی غافل شد.

انتهای پیام
captcha