برنامه‌های مراکز پاسخگویی به سؤالات دینی باید مسئله‌محور باشد
کد خبر: 4105890
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی:

برنامه‌های مراکز پاسخگویی به سؤالات دینی باید مسئله‌محور باشد

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با تأکید بر اینکه خروجی‌های ما باید مسئله‌محور و هماهنگ با زبان مخاطب باشد، گفت: برنامه‌های مراکز پاسخگویی نباید به سمت آمار و گزارش‌محوری حرکت کند، بلکه بیشتر باید بر خروجی منتقل شده به جامعه تأکید شود تا نتایج نه فقط مناسب تکمیل رزومه مسئولان، بلکه‌ برای بدنه جامعه مؤثر و مفید باشد.

محمدجواد اصغری رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد اصغری، رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در دیدار با کارشناسان نمایندگی مرکز ملی پاسخگویی در اصفهان، از راه‌اندازی گروه پاسخگویی به سؤالات سیاسی و اجتماعی خبر داد و اظهار کرد: گروه ویژه سؤالات سیاسی و اجتماعی تأسیس شده و در مرحله تکمیل کادر به سر می‌برد که با توجه به منحصر نبودن آن به قم، علاقه‌مند به مشارکت و استفاده از ظرفیت اصفهان در تکمیل کادر این مجموعه هستیم.

وی با اشاره به تلاش برای توسعه فعالیت‌های مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی گفت: توسعه در چند بعد انجام شده که یکی از موارد آن، راه‌اندازی گروه پاسخگویی به مسائل سیاسی و اجتماعی است. این گروه از شش ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و کارشناسان خوبی گردهم آورده و طی این مدت، با انبوهی از سؤالات در حوزه سیاسی و اجتماعی روبرو بوده است.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی ادامه داد: فعالیت دیگر، ورود این مرکز به فعالیت‌های رسانه‌ای بدون امکانات خاص و حرفه‌ای است که به علت اهمیت این مسئله، با پیگیری گروه‌ها، بیش از ۱۰۰ کلیپ و تصویر با محوریت پاسخگویی به سؤالات مبتلابه تولید شد و امیدواریم این فعالیت در مرکز به‌صورت‌ جدی‌تر دنبال شود.

وی همچنین از راه‌اندازی امکان پاسخگویی به زبان‌های ترکی و عربی برای هموطنان ترک‌ و عرب‌زبان خبر داد و گفت: افرایش تعامل با مراکز و افراد مؤثر، از موارد دیگری است که در مرکز به‌طور جدی پیگیری می‌شود و در همین راستا، جلساتی با نمایندگان مجلس، مسئولان دولتی و صداوسیما برگزار شده تا با تعامل، فعالیت‌های مؤثرتری انجام و نگاه توسعه‌ای در مرکز حاکم شود.

اصغری با بیان اينكه مرکز اصفهان در بعضی از ابعاد، از جمله بحث چاپ و نشر ممتاز و فعال است، تأکید کرد: برنامه‌های مراکز پاسخگویی نباید به سمت آمار و گزارش‌محوری حرکت کند، بلکه بیشتر باید بر خروجی منتقل شده به جامعه تأکید شود تا نتایج نه فقط مناسب تکمیل رزومه مسئولان، بلکه‌ برای بدنه جامعه مؤثر و مفید باشد.

وی ادامه داد: خروجی‌های ما باید مسئله‌محور و هماهنگ با زبان مخاطب باشد، زیرا اگر خروجی به لحاظ محتوایی غنی باشد، اما جوان امروز نتواند به لحاظ محتوا و ادبیات با آن ارتباط برقرار کند، ثمربخش نخواهد بود و تأثیر لازم را برای جامعه نخواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی افزود: امروز در این مرکز، از آمارها و اطلاعات در تعاملات و تصمیم‌گیری‌ها استفاده زیادی می‌شود و از سوی دیگر، بسیاری از مراکز خروجی‌های آماری برای برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات خود مطالبه می‌کنند که تاکنون نتایج و برکات زیادی برای مرکز داشته است و همکاران باید اهتمام جدی در ارائه آمارها داشته باشند.

راهبرد نمایندگی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در اصفهان

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علیجانی، رئیس نمایندگی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در اصفهان با اشاره به جذب کارشناسان پاسخگویی به زبان‌های عربی و ترکی در این مرکز گفت: با توجه به ظرفیت مناسب، وجود مرکز زبان‌های خارجی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رسیدن نزدیک به ۱۳۰ نفر از مبلغان و طلاب به مراحل عالی زبان انگلیسی، مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در اصفهان ظرفیت خوبی برای استفاده‌ از مبلغان مسلط به زبان‌های خارجی دارد.

وی تأکید کرد: خط‌مشی و راهبرد دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حضور پررنگ در حوزه مشاوره است که این راهبرد با بهره‌گیری از بخش پژوهش مرکز الهیات و خانواده پیگیری می‌شود. همچنین ورود به حوزه فقه سیاسی که در مرکز ملی قم با توجه به نیاز جامعه رقم خورده، اتفاق مبارکی است و با توجه به برگزاری دو دوره فقه سیاسی مکتوب در مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ظرفیت خوبی برای ورود به این حوزه داریم و این امکان برای طلاب و مبلغان ایجاد شده است.

انتهای پیام
captcha