برون‌سپاری خدمات درمانی نیکوترین شیوه مردم‌داری است
کد خبر: 4174675
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶

برون‌سپاری خدمات درمانی نیکوترین شیوه مردم‌داری است

رئیس شورای فرهنگ عمومی بوشهر گفت: تاکتیک برون‌سپاری و کمک گرفتن از پزشکان، داروخانه‌ها و هلال احمر به‌عنوان نیکوترین شیوه حل مشکلات و مردم‌داری و برطرف کردن نکات زیرساختی بهترین راهبرد برای درمان‌ بیماری‌ها در استان بوشهر است.

جلسه مجمع خیرین سلامت

به گزارش ایکنا از بوشهر، خیرین سلامت عصر امروز ۱۹ مهرماه، با آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در محل سالن جلسات دفتر امام جمعه بوشهر دیدار و گفت‌وگو کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در این جلسه با اشاره به اینکه اخلاص، مهارت و خدمت از ویژگی‌های مهم یک انسان خیّر است، اظهار کرد: با این کار که با نیّت خیر، خود ندیدن‌ها و دیگران دیدن‌ها، عبور از خود، مهارت داشتن در کار و خدمت انجام شده، یک مجموعه نورانی و شریف شکل گرفته که تعدادی از خیرین و متخصصین دور هم جمع می‌شوند تا خدماتی را در حوزه درمانی به ویژه سخت‌افزار تأمین و مدیریت کنند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، اهمیت بررسی علمی، دانشی و آمایشی نیازها را یک امری حکیمانه و خداپسندانه دانست و افزود: برای اینکه بدانیم در چه مناطقی چه تعداد بیمارستان و یا درمانگاه نیاز است و یا برای تجهیز و بازسازی و خدمات جانبی بیمارستان‌ها چه کارهایی لازم است باید کارها با برنامه مدون و زمانبندی شده باشد؛ این امر باعث می‌شود که بدانید اولویت‌بندی در کجاها باید باشد.

وی با اشاره به کمک ۳۰۵ میلیارد تومانی مردم در سال گذشته به کمیته امداد، گفت: با برنامه‌ریزی سعی کنید ظرفیت را به سمت خیرین خرد ببرید که مردم بتوانند برای توسعه زیرساختی درمانگاه‌ها و بیمارستان کمک کنند و این‌ها در مجموع کار بزرگی خواهد شد. اگرچه در استان در مورد خیرین کلان ضعیف هستیم اما این خیرین هم در سطح ملی و استانی وجود دارند که با رایزنی و تعیین طرح و برنامه می‌توانیم آن‌ها را جذب کنیم.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اهمیت جذب اعتبارات و امکانات مرکزی توسط مدیران، تصریح کرد: مجمع مرکزی خیرین سلامت در تهران امکانات بسیار خوبی دارد که با رایزنی، مراجعه و پافشاری می‌توانید امکانات خوبی را برای استان جذب کنید.

وی با تأکید بر تکریم مردم، گفت: اگرچه مجمع خیرین بیشتر در حوزه تجهیزات فعالیت می‌کند اما از آنجایی که مراجعات فردی زیادی دارید، جلسه‌ای ترتیب داده شود و مردم را به سمت خیرین درمانی در استان بفرستید.

وی با بیان اینکه مردم بوشهر بسیار کم‌نظیر و لایق همه خوبی‌ها هستند، اضافه کرد: در خصوص برخی بیماری‌ها خصوصاً پرتو درمانی که درمان سنگینی دارند و مردم به شیراز مراجعه می‌کنند، برون‌سپاری و کمک گرفتن از پزشکان، داروخانه‌ها و هلال احمر به‌عنوان نیکوترین شیوه حل مشکلات و مردم‌داری و برطرف کردن نکات زیرساختی است تا استان را از محرومیت پزشکی بیرون بیاورید.

امام جمعه بوشهر در خصوص چهار شهرستان زیر مجموعه پارس جنوبی تصریح کرد: باید سندی از نیازمندی‌های این چهار شهرستان تهیه شود تا ما در شورای راهبردی مطرح کنیم؛ در شش ماه گذشته بودجه‌ای به میزان ۳۷۱ میلیارد تومان کمک شده اما از آنجا که نقشه‌ای نبوده این بودجه صرف موارد غیر‌ضروری و مصرفی شده است و باید این بودجه‌ها را صرف امور ماندگار مانند بیمارستان و تجهیزات کرد. همچنین علاوه بر جذب خیرین باید برای نگه داشتن خیّر در استان تلاش شود؛ هرچه در این عرصه علمی‌تر کار شود و خیّر نیازها را بداند در استان می‌ماند. تلاش کنید همه کارها شفاف، قانونمند و قابل دفاع باشد.

این آیین با تجلیل از خدمات آیت‌الله صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از سوی مرکز خیرین سلامت و همچنین با معارفه حجت‌‌الاسلام والمسلمین سیدغلامرضا هاشمی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی به‌عنوان رئیس جدید مرکز خیرین سلامت استان بوشهر همراه بود.

جلسه مجمع خیرین سلامت

جلسه مجمع خیرین سلامت

جلسه مجمع خیرین سلامت

امیرحسین مؤمنی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha