پیام رهبر انقلاب تأکید بر اصالت روش‌های فرهنگی در مقابل اقدامات نظامی است
کد خبر: 2789259
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
محمد جواد آرین‌منش:

پیام رهبر انقلاب تأکید بر اصالت روش‌های فرهنگی در مقابل اقدامات نظامی است

گروه سیاسی: عضو حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی بهره‌گیری از روش‌های فرهنگی و اقناعی در مقابل اسلام‌هراسی است، گفت: در واقع پیام نامه رهبر انقلاب اصالت داشتن اقدامات و روش‌های فرهنگی در مقابل اقدامات سیاسی، نظامی و امنیتی دشمنان است.

محمدجواد آرین‌منش، عضو حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره ابعاد و ویژگی‌های پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت: به عقیده من اقدامی که از سوی رهبر معظم انقلاب صورت گرفت در نوع خود اقدامی ابتکاری، خلاقانه و نو  بود و ایشان از ظرفیت وجدان و فطرت پاک جوانان برای ارسال این پیام بهره بردند.

استفاده رهبر انقلاب ازظرفیت فطرت پاک جوانان برگرفته از اموزه‌های دینی است

وی افزود: در آموزه‌های دینی ما نیز این مسئله وجود دارد که جوانان زودتر حقیقت را دریافت می‌کنند و گرفتار سیاست‌بازی‌ها و مانع‌تراشی‌ها در مقابل دریافت حقیقت می‌شوند.

آرین‌منش اظهار کرد: در تعبیری از امیرالمومنین علی(ع) نیز آمده است که: «انما قلب الحدث کالارض الخالیة ما القی فیها من شئ قبلته» (دل جوان همچون زمین ناکشته است که هر بذرى را پذیراست). لذا رهبر معظم انقلاب به این دلیل مستقیما جوانان را مخاطب پیام خود قرار دادند.

نامه رهبرانقلاب  و آغاز یک حرکت فکری جدی علیه اسلام‌هراسی

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از سوی دیگر چند سالی است که به شیوه‌های گوناگون هجمه‌های گسترده‌ای علیه اسلام در دنیا انجام می‌شود، که نمونه بارز آغازگر این هجمه‌ها اقدام سلمان رشدی بود و از ان به بعد اهانت به مقدسات، ارزش‌های دینی، ساحت پیامبر(ص) و قرآن کریم روز به روز در حال افزایش است.  لذا اقدام رهبر معظم انقلاب آغاز یک حرکت فکری جدی علیه اسلام‌هراسی است.

آرین‌منش درباره ویژگی‌های مهم این پیام گفت: از ویژگی‌های این نامه این است که هرگز در آن عباراتی که معنای تحمیل و حتی توصیه بدهد وجود ندارد بلکه محور اصلی نامه دعوت از جوانان برای تعمق و تدبر درباره حقیقت اسلام است و اینکه خودشان با بررسی و تحقیق حقایق اسلام را دریابند.

برتری شیوه‌های فرهنگی بر اقدامات نظامی و تروریستی دشمنان

عضو حزب مؤتلفه اسلامی درباره اقدامات ضروری نهادها و نخبگان فکری و فرهنگی در راستای علمایاتی کردن فرازهای مهم این پیام گفت: خود این اقدام رهبر معظم انقلاب الگویی برای همه مسئولان نظام است. به عقیده من رهبر معظم انقلاب با نگارش چنین پیامی به اقدامات فرهنگی اصالت دادند.

وی ادامه داد: به هر میزان که دشمنان انقلاب اسلامی به شیوه‌های پلیسی، امنیتی، نظامی و تروریستی عمل می‌کنند رهبر معظم انقلاب با بهره‌گیری از روش‌های فرهنگی و اقناعی به مقابله اسلام‌هراسی پرداختند و این موضوع را در سطح جهانی مطرح کردند.

آرین‌منش اظهار کرد: در واقع پیام دیگر نامه رهبر معظم انقلاب اصالت داشتن اقدامات و روش‌های فرهنگی در مقابل اقدامات سیاسی، نظامی و امنیتی است.

درس‌های نامه رهبر معظم انقلاب برای داخل کشور

آرین‌منش درباره پیام این نامه به فعالان و جریان‌های سیاسی داخل کشور و اهمیت مسئله گفت‌و‌گو گفت: این نامه دقیقا در راستای توصیه‌های گذشته رهبر معظم انقلاب در داخل کشور است. ایشان در طی سال‌های گذشته تأکیدات فراوانی بر تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی داشتند  و مفهوم کرسی‌های آزاداندیشی نیز طرح دیدگاه‌های گوناگون و ارائه نظرات مختلف از سوی صاحب‌نظران و تضارب این آراء با هم است.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رهبر انقلاب معتقدند اگر ما بتوانیم حقایق را بیان کنیم حتما جوانان ما آنچه را که درست است می‌پذیرند و این براساس آیه شریفه «فبشر عبادی الذین یستمعون القول و فیتبعون احسنه» است.

وی در پایان اظهار کرد: لذا پیام نامه رهبر انقلاب به داخل کشور نیز این است که انتقال حقایق به جوانان از طریق گفت‌وگو، مناظره و کرسی ‌های آزاداندیشی صورت بگیرد و این روش‌ها باید اصالت پیدا کند.

مطالب مرتبط
captcha