نامه رهبر معظم انقلاب مرز اسلام اصیل و اسلام ساختگی غرب را تبیین کرد
کد خبر: 2808368
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
فرهاد تجری:

نامه رهبر معظم انقلاب مرز اسلام اصیل و اسلام ساختگی غرب را تبیین کرد

گروه سیاسی: نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره آثار و نتایج نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت: ایشان به عنوان رهبر یک جامعه اسلامی با این پیام روشنگری کردند و مرز اسلام واقعی با اسلام ساختگی و دست‌ساز غرب را بیان کردند.

فرهاد تجری، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره ابعاد و تأثیرات نامه رهبر مظعم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و حساسیت و مقطع زمانی، از جهاتی پیام رهبر معظم انقلاب شبیه به پیام حضرت امام(ره) به گورباچف بود.

شباهت نامه رهبر انقلاب با پیام امام(ره) به گورباچف

وی افزود: در آن زمان نیز امام(ره) در یک مقطع تاریخ‌ساز این پیام را به دنیای سوسیالیسم دادند و فرمودند که این مکتب و نظام سیاسی پاسخگوی همه نیازهای بشر نیست و از طرفی تعارضات درونی آنها و تمایل یافتن آنها به سرمایه‌داری را یادآور شدند.

تجری اظهار کرد: امروز نیز دنیای استکبار و صهیونیسم جهانی با نقش‌آفرینی آمریکا و اسرائیل و همراهی دولت‌های سرسپرده منطقه در یک مقطع ایران‌هراسی را دنبال کردند و سپس با گسترش این پروژه به اسلام هراسی و شیعه هراسی روی آوردند.

سناریوهای گام به گام استکبار جهانی برای تخریب چهره اسلام

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس هشتم عنوان کرد: لذا آنها مشوه کردن چهره اسلام را به عنوان یک استراتژی و برنامه مدون مد نظر قرارداده‌اند و سناریوهای مربوط به آن را گام به گام به پیش می‌بردند.

تجری در تشریح این برنامه‌های گام به گام گفت: در یک زمان با هزینه‌های میلیاردی و استفاده از ظرفیت‌های هالیوود به دنبال این بودند که در قالب فیلم‌های مختلف چهره‌ای خشن از اسلام را در افکار عمومی جهان به تصویر بکشند تا یک ذهنیت منفی در مردم خود و به ویژه جوانان از اسلام ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در گام بعد با استفاده از سرویس‌های اطلاعاتی خود و همچنین با همکاری دولت‌های مرتجع منطقه و بهره‌گیری از جهل و تعصبات برخی افراد در جهان اسلام، گروه‌های تروریستی به ظاهر مدعی اسلام را تربیت و حمایت کردند و در سوریه و عراق آنان را به کار گرفتند و به دنبال ایجاد جنگ شیعه و سنی از این طریق بودند.

تجری اظهار کرد: اما طراحان این سناریو با تدابیر مراجع و بزرگان شیعی و سنی و اثرگذاری رهبر معظم انقلاب توفیق چندانی در ایجاد جنگ مذهبی نیافتند.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آنها در گام بعد حوزه جنایات خود را بر اصل اسلام متمرکز کردند و با این اقدام ماهیت واقعی خودشان را نشان دادند و بدون توجه به شیعه و سنی، سایر مذاهب اسلامی را نیز مورد هدف جنایات فجیع خود قرار دادند.

تجری اضافه کرد: این گروه‌ها برای تخریب بیشتر چهره اسلام عنوان خود را دولت اسلامی نام نهادند و دولت‌های غربی نیز از این مسئله برای سیاه نشان دادن چهره اسلام با تبلیغات رسانه‌ای خود پرداختند.

نامه رهبر معظم انقلاب روشنگری در مقابل سیاه‌نمایی غرب از اسلام بود

وی تأکید کرد: در این فضا و شرایط لازم بود که یک روشنگری صورت بگیرد. زیرا جریان استکبار در کشورهای مختلف مسلمان حوزه نفوذ گسترده‌ای دارد و نمی‌گذارد صدای حقیقی از اسلام به گوش غرب برسد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به عنوان یک شخصیت اثرگذار دینی و بین‌المللی با این اقدام نقش ولایی خود در جهان اسلام را ایفا کردند و به عنوان رهبر یک جامعه اسلامی با این پیام روشنگری کردند و مرز اسلام واقعی با اسلام ساختگی و دست‌ساز غرب را بیان کردند.

تجری یادآور شد: به اعتقاد من به مرور زمان آثار و نتایج ارزشمند این پیام مهم مشخص خواهد شد و هر کسی که اهل تحقیق و مطالعه باشد نقطه نظرات مقام معظم رهبری می‌تواند به عنوان چراغ راه برای شناخت صحیح‌تر اسلام مورد استفاده قرار بگیرد.

وی در پایان اظهار کرد: این پیام می‌تواند جوانان غربی را که از عدم پاسخگویی نظام سیاسی، عقیدنی و ارزشی غرب به نیارهای خود دچار سردرگمی هویتی شده‌اند به سمت اسلام واقعی گرایش دهد و شاهد افزایش گرایش به اسلام اصیل در آینده باشیم.

مطالب مرتبط
captcha