پیام رهبر معظم انقلاب منشأ انقلابی فکری در جوانان غربی خواهد شد
کد خبر: 2772392
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
محمدتقی رهبر:

پیام رهبر معظم انقلاب منشأ انقلابی فکری در جوانان غربی خواهد شد

گروه سیاسی: امام جمعه اصفهان با بیان اینکه نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی در بحبوحه شدت یافتن توطئه اسلام‌ستیزی در غرب بود، گفت: این پیام آگاهی‌بخش می‌تواند منشأ یک انقلاب فکری در میان جوانان غربی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره ابعاد وتأثیرات مهم نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت: نامه رهبر معظم انقلاب یک فصل جدید و نوینی در وضعیت کنونی جهان و در زمانی که در اروپا و آمریکا اسلام‌هراسی، اسلام‌ستیزی و اهانت به مقدسات  شدت گرفته است، گشود.

نامه رهبری منشأ یک انقلاب فکری در میان جوانان خواهد شد

وی ادامه داد: غربی‌ها می‌خواهند اندیشه‌های جوانان خود و سایر نقاط جهان را از طریق سیاست‌های فرهنگی و رسانه‌ای منحرف کنند و به اسلام بدبین کنند. این سیاست‌ها نیز جدید نیست؛ روزی در قالب کتاب سلمان رشدی بود، روزی در قالب قرآن‌سوزی و زمانی هم با کشیدن کاریکاتور و پرورش گرو‌ه‌های تروریستی مدعی اسلام.

حجت‌الاسلام رهبر اظهار کرد: در چنین شرایطی رهبر معظم انقلاب پیام آگاهی‌بخشی را خطاب به جوانان غربی صادر کردند که می‌تواند منشأ یک انقلاب فکری در میان آنان شود.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: دلیل ارسال این پیام به جوانان نیز این بود که آنان آینده کشور خود را رقم می‌زنند و برخلاف سیاستمداران از وجدان پاکی برخوردار هستند و مقام معظم رهبری برهمین اساس به آنان فرمودند خودتان درباره اسلام تحقیق کنید و با اسلام بی‌واسطه و از طریق قرآن و تاریخ اسلام آشنا شوید.

تحریک روح کاوشگری و خنثی کردن توطئه اسلام‌هراسی؛ برکات اصلی پیام رهبر انقلاب

این نماینده پیشین مجلس افزود: نسل جوان یک نسل کاوشگر است و این نامه می‌تواند روح کاوشگری آنان را تحریک کند و توطئه اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی غرب را خنثی نماید و تا آنجا که من اطلاع دارم این نامه بازتاب‌های زیادی داشته است و خبر این پیام به اقصی نقاط جهان رسیده است.

حجت‌الاسلام رهبر تأکید کد: این بازتاب باعث می‌شود جوانان کنجکاو شوند که بدانند رهبر جمهوری اسلامی ایران چه گفته است و همین مسئله سبب خواهد شد که مطالعات اسلام‌شناسی در اروپا و آمریکا در میان جوانان و حتی سایر اقشار افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق پس از 11 سپتامبر نیز رخ داد، گفت: در آن زمان هزاران آمریکایی به مطالعه وآشنایی با اسلام ترغیب شدند و مشابه این  اتفاق پس از حوادث اخیر فرانسه نیز رخ داد و عده‌ای از مردم به کتابخانه‌‌ها مراجعه کردند تا با قرآن آشنا شوند و ببینند اسلام چه می‌گوید.

امام جمعه اصفهان یادآور شد: در واقع این گونه اتفاقات سبب تحریک روح کاوشگری و جستجوگری مردم نسبت به اسلام شده است و باعث گرایش جوانان به اسلام و یا حداقل آشنایی و شناخت اسلام حقیقی در آینده می‌شود. این در حالی است که سران غرب وحشی‌گری مدرن را به اسم آزادی بیان علیه مقدسات دنبال می‌کنند که حتی پاپ نیز این اقدامات را محکوم کرد.

وظیفه ما در قبال این پیام چیست؟

حجت‌الاسلام رهبر درباره وظایف نهادها، شخصیت‌ها،  نخبگان و رسانه‌ها در اثرگذاری بیشتر این پیام گفت: بالاخره مسلمانان در قالب دانشمندان و دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی در غرب اکنون مسئولیت بیشتری برای معرفی اسلام دارند. همچنین صداوسیما و سایر رسانه‌ها نیز باید فعالیت بیشتری برای بازگو کردن این پیام و تبیین آموزه‌های اسلام کنند.

وی ادامه داد: امروز غرب، اسلام و ایران را به شکل نادرست و زشنی به مردم خود معرفی می‌کند و لذا در برابر این امپراتوری رسانه‌ای دشمن هر کسی به هر طریق و وسیله‌ای باید از روی حقایق اسلام پرده‌برداری کنند و یک مبلغ برای اسلام باشند. همانطور که در زمان‌های قدیم مثلا یک تاجر، بازرگان و دانشمند باعث آشنایی مردم هند، چین و شرق آسیا با اسلام می‌شدند.

حجت‌الاسلام رهبر در پایان عنوان کرد: در مجموع به نظر من پیام رهبر معظم انقلاب پدیده مبارکی است و آثار ارزشمندی در پیشبرد اهداف اسلام و رسوا کردن جریانات اسلام‌ستیز خواهد داشت.

مطالب مرتبط
captcha