حضور در انتخابات تکلیف ملی و الهی است + فیلم
کد خبر: 3978396
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱

حضور در انتخابات تکلیف ملی و الهی است + فیلم

امام‌جمعه بوشهر با حضور بر سر صندوق‌های رأی گیری انتخابات در شهر بوشهر گفت: حضور مردم یک تکلیف الهی، ملی و انسانی است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر و نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با حضور در شعبه سیار صندوق سیار واقع در اداره بنادر کشتیرانی بوشهر در کنار دریای خلیج فارس گفت: انتخابات مایه اقتدار ملی و فراملی ایران اسلامی و باعث تحول بنیادین ساختار برنامه‌ریزی و مدیریتی می‌شود.

صفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت در انتخابات سطح توطئه دشمنان علیه نظام اسلامی و کشور ایران را تقلیل می‌دهد، از این رو حضور مردم یک تکلیف الهی، ملی و انسانی است.

امام‌جمعه بوشهر شرکت در انتخابات را سبب اقتدار نظام دانست و افزود: شرکت در انتخابات سبب اقتدار آفرینی‌ها برای ایران اسلامی، تحول در عرصه خدمت به مردم و پیشرفت و توسعه نظام اسلامی می‌شود، به این دلیل در عرصه فقه حکومتی یک واجب الهی به شمار می‌رود. امام خمینی(ره) رهبر معظم انقلاب و شهدا پیوسته بر حضور در انتخابات تأکید کرده‌اند و لازم است مردم با پیروی از سخن این بزرگان مشارکتی حداکثری داشته باشند.

وی یادآور شد: در طول تاریخ حضور با بصیرت و آگاهانه مردم در عرصه انتخابات، تحریم‌های جنایت‌آمیز و ظالمانه دشمنان ایران را بی‌اثر کرده‌است. اما اگر این حضور ضعیف باشد در درون دچار چالش می‌شویم و در بیرون نیز دشمنان قسم خورده ایران و اسلام با طراحی برنامه‌های تهاجمی از جمله تهاجم نظامی، نرم فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و علم و فناوری  نظام را تحت فشار قرار خواهند داد. 

صفایی‌بوشهری بیان کرد: حضور حماسی مردم یکی از مهمترین مؤلفه‌های اقتدار و ایجاد قدرت برای ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و امام راحل و شهدا همواره بر حضور مردم در این صحنه به عنوان یک وظیفه الهی انسانی و ملی تأکید کرده‌اند.

وی یادآور شد: به طور قطع دشمنان قسم‌خورده ایران و نظام اسلامی مانند سران آمریکا، کشورهای استعمارگر اروپایی، رژیم اشغالگر قدس و گروه‌های تروریستی در رابطه با حضور مردم نظر و تبلیغ منفی می‌کنند و این باید باعث شود که مردم حضور پررنگ تری در صحنه انتخابات داشته باشند تا در میدان دشمن قرار نگیریم.

صفایی‌بوشهری گفت: حضور حماسی و پربصیرت مردم در عرصه انتخابات مایه اقتدارو ایجاد قدرت برای ایران و اسلام است تا بار دیگر مردم نشان دهند که پای آرمان‌ها و ارزش‌های ایران اسلام و انقلاب ایستاده اند و به همه عواملی که موجب می‌شود ایران اقتدار داشته باشد حضور دارند و در مقابل دشمن ایستاده و هیچگاه در مسیر اندیشه‌های آنها گام برنمی‌دارند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha